Sat. May 11th, 2024

Helaas heeft “The Flash” ook een tegengestelde tendens die afbreuk doet aan zijn beste. Zelfs als hij Shelley’s zorgen behendig vertaalt in hedendaagse stripboektermen, serveert hij keer op keer masturbatie door fans voor andere versies van film- en tv-helden en schurken, schijnbaar met geen ander doel dan Warner Bros-eigendommen op te poetsen. . wijs naar het scherm en fluister de namen van acteurs, personages, films, tv-shows en strips die ze herkennen. Batman, Batman, Batman, Batman, Superman, Superman, Superman, Superman, Flash, Flash, Flash, enz. , de concentrische ringen van gekapte bomen, theater-in-rond en een rechtszaal.

En in plaats van een gelikte, ingetogen manier te vinden om bibliotheekbeelden van eerdere DC-stripboekaanpassingen opnieuw te gebruiken – zoals bijvoorbeeld ‘In the Line of Fire’ deed met beelden van een jongere Clint Eastwood uit ‘Dirty Harry’ – de acteurs die oorspronkelijk gespeeld, waarvan er velen al lang dood zijn, zijn gedigitaliseerd (of gereconstrueerd) als vaag driedimensionale maar griezelige grotesken, zoals de wassen beelden van Madame Tussaud die over audio-animatronische poppen zijn geplaatst. Denk aan het proces dat Peter Cushing “reanimeerde” in “Star Wars: Rogue One” en later een nog verontrustender “jonge Carrie Fisher” opdiende op het hoogtepunt, om plaats te maken voor een bijna uitgestreken “jonge Mark Hamill” in “The Mandalorian” en oude filmsterren uit de jaren 70 voor verschillende legacy sequels? Het wordt hier tot vervelens toe gepubliceerd en vermenigvuldigd, ook al is de technologie niet veel verbeterd.

De hoofdcast van de film krijgt ook de zombie CGI-behandeling in de Chrono-Bowl, om alternatieve realiteiten te visualiseren. Sommige versies van deze echte, live acteurs met SAG-kaarten en regelmatig bijgewerkte IMDb-pagina’s zien er enigszins demonisch uit. Torso’s en handen zijn anatomisch niet betrouwbaar. Een van hen heeft ogen die in tegengestelde richting wijzen als een gekko. Zijn deadlines overhaast en hebben artiesten digitale effecten uitgebuit totdat de kwaliteitscontrole is verdwenen – een probleem in de entertainmentindustrie – of is de technologie er gewoon nog niet? En zelfs als het “daar komt”, zal het nooit voelen als een (digitale) stap verwijderd van het in lijkvlees wikkelen van een mannequin? Dit soort dingen doen in een puur geanimeerd formaat lost deze zorgen op. Alles in een geanimeerde komische bewerking is een tekening geïnspireerd door andere tekeningen en daarom een ​​weergave van iets dat niet bedoeld is om “echt” te lijken. Niet zo in live-actie. “Hé, dat is Acteur X!” maakt plaats voor “Hij ziet er een beetje griezelig en onwerkelijk uit” en de betovering is verbroken.

Wat een puinhoop. En jammer, want het goede aan “The Flash” is best goed. De film denkt te veel na over wat hij wil zeggen en niet genoeg over hoe hij het zegt. Hij waarschuwt gretig voor één ding, en maakt daar tegelijkertijd een versie van. Barry, gedreven door een verlangen om de doden op te wekken, worstelt met de ethiek en wenselijkheid van acties die de film voortdurend onderneemt, op kleine en grote manieren, zonder zich in het zweet te werken.

Vrijdag 16 juni geopend.