VERHAALLIJN: Na de gebeurtenissen in de vorige film lijkt het erop dat Shazam een ​​fout heeft gemaakt. Het is groot genoeg om de Daughters of Atlas naar buiten te brengen en een kleine hel op aarde te ontketenen.

ANALYSE: Een van de geneugten van David F. Sandberg shazam het was de mix van humor van de filmmaker met een vleugje angst. De komische superheld viel op door te lachen. Naast enkele momenten uit eerdere films van de regisseur, Lichten uit Het is Annabelle: Schepping. En nu is hij er weer bij Shazam! Gods woede. Zachary Levi leidt opnieuw de aanval. Net als de rest van deze charmante cast. Ze omvatten Grace Caroline Currey, Ian Chen, Jovan Armand, Jack Dylan Grazer, Asher Angel en Faithe Herman voor de jonge acteurs. En deze keer zien we veel meer van Meagan Goode, Adam Brody, DJ Cotrona en Ross Butler, met Ms. Currey neemt het op tegen de oudere en jongere versie. En als je solide schurken wilt, kun je niet veel beter doen dan Helen Mirren, Lucy Liu en Rachel Zegler.

Filmvoorbeeld uit 2023

Nadat hij al zijn geadopteerde broers en zussen de kracht van de Rock of Eternity had gegeven, hoopte Billy Batson (Asher Angel) de familie bij elkaar te houden. Helaas voor hem kwam zijn hoop niet uit voor de nieuwe superhelden. Het meest opvallend zijn Freddy’s (Adam Brody/Jack Dylan Grazer) roekeloze pogingen tot heldenmoed. Met de nieuwe krachten van de groep heeft een vreemde energie een stukje hel op aarde gebracht. De hel komt in de vorm van The Daughters of Atlas. Hespera (Helen Mirren), Kalypso (Lucy Liu) en Anthea (Rachel Zegler) zijn goden. En ze zijn meer dan een beetje geïrriteerd door het misbruik van menselijke macht. En door een fout van Shazam zelf zijn ze hier om grote schade aan te richten. De drie zussen hebben plannen om enorme verwoesting aan te richten op onze planeet, zoals alleen de goden dat konden.

Een van de beste dingen aan de eerste film is de jonge cast. Asher, Grazer, Currey, Herman, Chen en Armand. Hetzelfde geldt hier. We zien echter ook hoe Brody, Cotrona, Good, Butler en zelfs Currey – ze kan beide rollen aan – zich prachtig aanpassen. Kijken hoe deze personages hun superheldenpersonages aannemen terwijl ze kinderlijk enthousiasme tonen, voegt een ander niveau toe aan dit meeslepende avontuur. Meagan Good brengt charme als hij de “superheld Darla” speelt. De actrice geeft zoveel warmte en hart aan haar volwassen held. Het was gemakkelijk te geloven dat Good en Herman dezelfde waren. De hele cast krijgt echter de kans om te schitteren. Zelfs de adoptieouders, gespeeld door Marta Milans en Victor Vasquez, voegen veel humor en emotie toe.

Laten we naar de gemene Daughters of Atlas gaan. Ten eerste, wanneer je Helen Mirren en Lucy Liu bij elkaar kunt krijgen, is dat zeker een goed idee. De twee brengen zoveel ernst en warmte in hun personages. En als je de mooie en getalenteerde Rachel Zegler toevoegt, heb je drie goed ontwikkelde schurken. Het helpt ook dat scenarioschrijvers Henry Gayden en Chris Morgan intelligente en boeiende dialogen konden schrijven. De mix van humor en emotie beperkt zich niet tot de helden. De boeven hebben hun redenen om hun slechte daden te doen. En eerlijk gezegd, de inzet is veel hoger voor onze geliefde planeet Aarde in deze. Er gebeurt deze keer veel meer, maar het volgt altijd sterke verhalen en uitvoeringen zonder te beknibbelen op het pure plezier ervan.

Als er een negatief punt is, kan dit de overvloed aan CGI zijn en kunnen sommige effecten niet volledig effectief zijn. Het is echter een lichte overtreding. Voor het grootste deel schildert dit nieuwe avontuur een verbluffende visuele ervaring. Voor alle liefhebbers van wezensbronnen, je zult een aantal fantastische beesten vinden die mensen op een leuke manier angst aanjagen. Dat is zo betoverend aan de manier waarop Sandberg dit verhaal over een onwaarschijnlijke bovenmens presenteert; het horrorelement sluipt er altijd in. De regisseur begrijpt echter ook dat het creëren van personages van vlees en bloed de emotie verhoogt zonder de betrokken spelers op te offeren. Het is een uitdaging om horror, comedy en superheldenactie samen te brengen, maar de filmmaker heeft er talent voor.

Shazam! Gods woede het is beter dan de eerste. En ja, er is een cameo die DC-fans zullen vieren … het was tenminste een genot voor die kijker. Net zoals ze deden in de laatste film, plagen ze de opname van een beroemd personage zoals ze deden in de vorige film. En deze keer slagen ze erin om verder te gaan (als je het wilt verpesten, ga je gang). Blijf hangen voor de twee scènes na de aftiteling, want ze hebben weer een ander bekend gezicht in dit universum. In deze zomer van sequels, waar ik eerder bang voor was, was het verbijsterend hoe goed deze films zijn geweest. en de laatste shazam flick bewijst dat er misschien nog leven is in sommige DC-personages van vandaag. Samen met wat James Gunn natuurlijk ook op tafel brengt.

Als je de eerste hebt gegraven shazamje zou een tweede ronde waarderen. Gods woede het beweegt in zijn uitbeelding van vriendschap en familieloyaliteit. De komische elementen doen wonderen in het avontuur. En heb je de draak gezien op de posters en trailers? Het creature-element draagt ​​alleen maar bij aan het plezier. En ja, Levi is nog steeds perfect voor Shazam! En hij voelt zich nog meer op zijn gemak bij het conflicterende personage. Het indrukwekkende evenwicht van Sandberg maakt dit superheldenvervolg echter tot een opwindend ensemble-inspanning. Ik hield van alle betrokkenen. Shazam! Gods woede is een vervolg dat het toch al indrukwekkende oorspronkelijke verhaal verbetert. Ik hoop op een derde.

Shazam: Wrath of Gods, eerste reacties

9