Rotsachtig fans werden deze maand verwend met de gelijktijdige release van de excellent Geloofsbelijdenis III Het is Rocky: De Knockout-collectiemet de eerste vier films — Rotsachtig, Rots II, Rots III, Rotsachtige IVHet is Rocky IV Ultieme Director’s Cut: Rocky v Drago – in glorieus 4K. Verrassend genoeg heeft elke afbeelding, ondanks de gedateerde productiewaarden, visueel gezien behoorlijk wat kracht.

Het origineel Rotsachtig het mist de visuele flair van zijn sequels met een groot budget. Toch zorgt deze nieuwe Dolby Vision 1.85:1 2160p-overdracht voor een dramatische verbetering van het contrast en worden enkele van de korreligere momenten van de film opgeschoond. Serieus, dit is waarschijnlijk het beste wat je krijgt met deze release, dus ik ga niet te veel kritiek leveren. Om begrijpelijke redenen Rotsachtig is de minst indrukwekkende van de vier films in deze set. Toch dient het vuil en vuil van de kleine productie het verhaal goed. Tegelijkertijd komen cruciale momenten zoals de climax-vechtreeks tussen Rocky en Apollo Creed echt tot in detail door. Je kunt elk beetje zweet, bloed en vuil van onze krijgers zien druipen. Het is indrukwekkend.

Rots II het is een stap voorwaarts vanuit een visueel oogpunt. Waar het origineel soms de uitstraling van een docudrama had, Rots II het heeft alle kenmerken van een film met een groot budget. Tussenfilmpjes zijn beter belicht, het camerawerk is iets volwassener en de vechtscènes komen harder aan.

Toch waren de films die de meeste indruk op me maakten in 4K Rots III Het is Rotsachtige IV, die er fantastisch uitzien. Stallone, die regisseerde, en cameraman Bill Butler gingen echt los met de levendige kleuren en ongelooflijke verlichting. Rotsachtige IV lijkt alsof het gisteren is gemaakt. Tijdens het laatste gevecht kun je elk lek op Drago’s gezicht zien. Het uitstekende DTS-HD MA 5.1 dompelt kijkers onder in de grote, bloedige strijd, met opvallende scheiding tussen de verschillende speakers. Het helpt om een ​​van de geweldige soundtracks van de jaren 80 achter je te hebben.

Kortom, dit Rotsachtig set moet fans aanspreken die de vier originele klassieke films in de best mogelijke kwaliteit willen zien. Hoewel het jammer is Rotsachtige V Het is Rotsachtige Balboa waren niet opgenomen in dit pakket, samen met betere (of nieuwere) speciale functies, is dit nog steeds een goede release. Daarnaast verdien je rotsachtig versus Drago: de ultieme director’s cut opstarten. Wat is er niet om lief te hebben?

SCORE: 9/10

Zoals het beoordelingsbeleid van ComingSoon uitlegt, staat een score van 5 gelijk aan “Uitstekend”. Entertainment dat dit niveau bereikt, behoort tot de top in zijn soort. De gouden standaard waar elke fokker naar streeft.