De nieuwste Netflix-film van Happy Madison is een no-nonsense mix van actie en komedie met stevige wendingen van Pierce Brosnan en Ellen Barkin.

Verhaallijn: Owen Browning is een heterobankdirecteur die op het punt staat te trouwen met de liefde van zijn leven, Parker. Wanneer zijn bank wordt beroofd door de beruchte Ghost Bandits in de week van zijn huwelijk, gelooft hij dat zijn toekomstige schoonfamilie, die net in de stad is aangekomen, de beruchte Out-Laws zijn.

Analyse: Er zijn maar weinig winnaars in deze laatste fase van de Streaming Wars zo getalenteerd als Adam Sandler. De voormalige SNL-grappige man ging van box office-superster naar een lucratief Netflix-contract, resulterend in tientallen middelmatige films en zeer weinig goede. Zelfs als ze niet in de film spelen, heeft Happy Madison Productions soortgelijke films uitgebracht die grappig genoeg zijn om in de omgeving te kijken, maar niet goed genoeg voor het grote scherm. De laatste Happy Madison-film, De vogelvrije, met in de hoofdrol Adam Devine als een gewone man wiens toekomstige schoonfamilie beruchte bankovervallers zijn, gespeeld door Pierce Brosnan en Ellen Barkin. Hoewel Brosnan en Barkin hier ver boven het materiaal staan, zijn ze een van de eenzame hoogtepunten van de wanhopig ongelijke. De vogelvrije.

Adam Devine heeft carrière gemaakt door een bijzonder maf personage te spelen. Of het nu vriendelijk is (Moderne familie, de eerlijke edelstenen) of idioot (Perfecte keuze, workaholics), heeft Devine een persona gecreëerd die past bij het type komedie waar Happy Madison bekend om staat. Gedurende deze film aarzelt Adam Devine tussen het spelen van een afgezwakte versie van wat we van hem gewend zijn en het slaan van de spijker op zijn kop met een dwaze, brede komedie die moeite heeft om grappig te zijn. Hier speelt hij Owen, een bankdirecteur en vanille-persoonlijkheid die de beeldschone Parker (Nina Dobrev) binnenhaalde. Aan de vooravond van de bruiloft ontmoet Owen eindelijk de ongrijpbare ouders van Parker, Billy (Pierce Brosnan) en Lily (Ellen Barkin). Het supercoole stel zet graag tatoeages en gaat parachutespringen, wat botst met Owens voorliefde voor knutselen en naar musea gaan. Wanneer Owen zich realiseert dat Parkers ouders doorgewinterde dieven zijn, verandert de dynamiek van hun relatie volledig.

Terwijl De vogelvrije klokt iets meer dan negentig minuten in, het duurt meer dan de helft van die speelduur voordat de film draaglijk grappig wordt. In het eerste uur zet de film de coole McDermotts op in tegenstelling tot de nebbish sukkel van Owen en doet ons afvragen hoe hij een rookshow als Parker voor elkaar heeft gekregen. Zelfs de ouders van Owen, gespeeld door de hilarische Richard Kind en Julie Hagerty, worden verrast door de aardige Billy en Lily. Pas als Owens bank wordt overvallen, vermoedt hij dat zijn toekomstige schoonfamilie de beruchte Phantom Bandits zijn. Zodra Billy en Lily’s voormalige partner en psychopaat Rehan (Poorna Jagannathan) in het verhaal komt, komt de film in een stroomversnelling en wordt het een beetje grappig. voor een uur, De vogelvrije vertrouwt op willekeurige grappen, braaksel en Adam Devine-spot om te lachen. Zodra de actie begint, komt de film eindelijk op stoom.

Wat heel duidelijk is in deze film, is hoe goed Pierce Brosnan en Ellen Barkin nog steeds zijn als acteurs. Afgezien van een goed getimede James Bond-grap, spelen de twee ervaren acteurs in het grootste deel van deze film hun rol relatief eenvoudig. Er is een element van ouderlijke bezorgdheid dat hun dochter met een man als Owen gaat trouwen, maar veel van hun optreden hangt af van hun persoonlijkheid als bankovervallers. Daartoe verschijnen ze als leuke karakters. Nina Dobrev doet het in haar korte tijd op het scherm goed als de dochter die geen idee heeft van de ware carrière van haar ouders. Toch zijn de echte hoogtepunten in deze film Poona Jagannathan als de gestoorde schurk Rehan, de altijd grote Michael Rooker als de FBI-agent die op fantoombandieten jaagt, evenals een grappige wending van Lauren Lapkus als rivaliserende bankmanager Phoebe King. Iedereen lijkt het materiaal leuk te vinden, maar de film heeft moeite om consistent te lachen als het gaat om een ​​romantische komedie. Zodra het overschakelt naar de actiemodus, wordt het materiaal consistenter, maar dat duurt alleen het laatste halfuur van de film.

Geschreven door Ben Turner en Ben Zazove (Sherlock kabouters), De vogelvrije komt van veteraan Happy Madison-regisseur Tyler Spindell, die aan het roer stond vader van het jaar Het is De verkeerde juffrouw. Terwijl De vogelvrije het bevat geen van de standaardspelers van Adam Sandler’s gezelschap van artiesten, de cast is het beste deel van deze film. Adam Devine, die vaak een beetje te veel kan zijn op het scherm, toont veelbelovend als hij hier de camera niet aanvalt. Ik wou dat hij een meer natuurlijke rol had om te spelen, aangezien hij zelden echt lijkt in films als deze. Het hebben van acteurs van het kaliber van Pierce Brosnan en Ellen Barkin verheft dit materiaal, maar lang niet genoeg om de ongelijke mix van genre-tropen en saaie humor te redden. Zelfs de erg grappige Lil Rel Howery en Laci Mosley kunnen alleen zoveel als de film vastbesloten is om Adam Devine negentig minuten lang geschokt of verward te laten zien.

De vogelvrije het is alweer een concept met potentieel dat uiteindelijk verzuurd raakt door te veel jeugdige humor en weinig originaliteit. Er zijn glimpen doorspekt in deze film die me aan het lachen maakten, waaronder een schokkend ongepaste achtervolging door een begraafplaats die zo smakeloos was dat ik niet anders kon dan lachen. De humor is beslist volwassener dan veel recente Happy Madison-films, en de R-rating zorgt voor een aantal echt grove grappen. Als dit maar wat meer moeite had gekost op de scriptafdeling, De vogelvrije het had iets veel beters kunnen zijn. Als je vastbesloten bent om deze te bekijken, zul je Brosnan en Barkin leuk vinden en hier en daar grinniken, maar over het algemeen is dit weer een flauw Netflix-origineel.

4