De eerste streaming-serie van Arnold Schwarzenegger is een cijferwerk dat niet veel doet met het spionagegenre.

Verhaallijn: Een gepensioneerde CIA-agent onthult een familiegeheim. Terug in het veld gedwongen voor een laatste klus, pakt de serie de universele gezinsdynamiek aan tegen een wereldwijde achtergrond van spionnen, actie en humor.

Analyse: Gedurende de zes decennia van zijn acteercarrière speelde Arnold Schwarzenegger in komedies, drama’s, actiefilms en horrorfilms, maar tot nu toe speelde hij niet in een televisieserie. Met streamingdiensten die nu net zo robuust zijn als welke filmstudio dan ook, hebben de grootste namen in Hollywood de headliners van hun eigen kleine schermshows. De Netflix-serie van Schwarzenegger schadelijk probeert de beste elementen van de filmografie van de iconische acteur na te bootsen door actie en humor te mengen met een beetje nieuw bloed in de vorm van Topkanon: Maverick ster Monica Barbaro. schadelijk mikt hoog, maar voelt als weinig meer dan een spionageserie op netwerktelevisie die zoveel beter had kunnen zijn, gezien het betrokken talent. Natuurlijk is er plezier te beleven aan deze serie, maar het is niet zoals de eerdere projecten van Schwarzenegger, waarbij het gespierde icoon fysiek tegen slechteriken vocht in plaats van als onderdeel van een team.

Bekijk alle acht afleveringen van het eerste seizoen van schadelijkik kon er niet vanaf komen hoeveel dit voelt als een onofficieel vervolg op Ware leugens. Zonder de middelmatige CBS-reboot die onlangs werd geannuleerd, schadelijk had kunnen worden hergebruikt als een voortzetting van Harry Tasker’s avonturen om de wereld te redden. Hier speelt Schwarzenegger Luke Brunner, een veertigjarige veteraan van de CIA. Luke gaat bijna met pensioen en hoopt zijn relatie met zijn ex-vrouw Tally (Fabiana Udenio) nieuw leven in te blazen en meer tijd door te brengen met zijn kinderen, waaronder dochter Emma (Monica Barbaro). Wanneer hij weer in actie wordt geroepen om een ​​geheim agent te redden die de spilfiguur Boro (Gabriel Luna) bespioneert, ontdekt Luke dat de agent niemand minder is dan Emma. Door de eerste aflevering van schadelijk, de vader en dochter maken ruzie omdat ze jarenlang tegen elkaar hebben gelogen, maar ze werken goed als een team. Vanaf de tweede aflevering schadelijk volgt een traditioneel buddy-cop-format, waarbij Luke en Emma elkaars vaardigheden als agenten omarmen terwijl ze als gezin naar elkaar toe groeien.

Naarmate de serie vordert, draait de plot rond Luke en zijn team, waaronder Emma, ​​​​Barry, Rooo (Fortune Feimster), Aldon (Travis Van Winkle) en NSA-liaison Tina (Aparna Brielle). Elke aflevering volgt het team dat missies uitvoert om te voorkomen dat Boro een nucleair apparaat gebruikt, terwijl het ook op zichzelf staande missies vindt die aansluiten bij het hoofddoel. Onderweg krijgen Luke en Emma advies van CIA-psycholoog Dr. Louis Pfeffer (Scott Thompson) en omgaan met hun persoonlijke relaties. Emma probeert haar werkleven in evenwicht te brengen met haar romantische relatie met Carter (Jay Baruchel), terwijl Luke de relatie van zijn ex-vrouw met Donnie (Andy Buckley) probeert te accepteren. Ondertussen is Boro op zoek naar de twee mensen die hij de schuld geeft van het mislukken van zijn plannen, en ze beginnen elkaar allemaal te overlappen en botsen. De missies zijn er vooral op gericht dat Emma en Luke op elkaars instincten leren vertrouwen, wat hen helpt bij hun individuele missie en weerspiegelt in hun persoonlijke leven.

schadelijk het is zo gestructureerd dat elke aflevering eindigt met een cliffhanger, die aan het begin van het volgende hoofdstuk wordt opgelost. Elke aflevering bevat behoorlijk wat actie, of het nu gaat om vuurgevechten, gevechten, uit de hand gelopen treinen of zelfs proberen te ontsnappen aan nucleaire ontploffingen. Nu Arnold Schwarzenegger op 75-jarige leeftijd nog steeds behoorlijk mobiel is, wordt de actie grotendeels verbannen naar Monica Barbaro, die haar mannetje staat in de sequels. Toch voelt de actie vrij klein aan in vergelijking met wat we gewend zijn te zien in een productie van Schwarzenegger. Arnold heeft in zijn carrière veel films gemaakt, maar schadelijk het klinkt alsof het misschien wel de meest dialoog-zware inspanning is die de acteur ooit heeft geleverd. Dit is ook meer een komedie dan ik had verwacht, gebaseerd op generatiehumor, seksuele grappen en veel referenties, waaronder enkele goed geplaatste grappen over Schwarzenegger-films. Tweelingen Het is roofdier. Bij het horen van Arnolds grap over “helikopters” en Danny DeVito moest ik glimlachen, ook al zouden sommige mensen ze misschien een beetje vergezocht vinden.

Reeksschepper en showrunner Nick Santora (bereiker) volgt de formule van tv-spionageseries zonder de lat hoger te leggen. Er zijn de afgelopen jaren zoveel spionageseries geweest en de schaal van deze serie voelt kleiner aan in vergelijking met veel van hen. Ondanks dat het zich over de hele wereld afspeelt, wordt de actie vaak verbannen naar magazijnen en binnenomgevingen. Het begint een beetje mechanisch aan te voelen naarmate de formule meer en meer zichtbaar wordt naarmate elke aflevering vordert. De regisseurs van de serie (Phil Abraham, Steven A. Adelson, Holly Dale en Stephen Surjik) zijn doorgewinterde televisieregisseurs en geven de serie nooit echt enige schaal. Toch komt de charme van Arnold Schwarzenegger als leidende man nog steeds door, en hij is grappiger dan hij in lange tijd is geweest. Monica Barbaro staat klaar om meer te spelen dan alleen de dochter van Arnold. Tegelijkertijd is Gabriel Luna een dreigende schurk, ook al beginnen zijn motivaties na een tijdje zeurderig te worden. Maar of het nu komt door de herhaling van de serie of de onbalans tussen actie en humor, schadelijk voelt teleurstellend.

Ik zal altijd een fan zijn van Arnold Schwarzenegger, en ik was absoluut meer opgewonden over zijn optreden in deze serie dan in de meeste van zijn films van het afgelopen decennium. Terwijl schadelijk heeft een van de sterkste komedies die Schwarzenegger in lange tijd heeft gemaakt, de actie en formulestructuur van de serie doet niets af aan de algehele kwaliteit van de serie. Ik kreunde bij de hoofdstijl van de première-aflevering en genoot beter van de volgende afleveringen, maar halverwege het seizoen, schadelijk begon zijn titel eer aan te doen. Het einde plaagt het potentieel voor toekomstige seizoenen van de show, maar het zou moeten afwijken van de structuur van het eerste seizoen en iets dynamischers moeten proberen om het mijn tijd waard te maken. schadelijk het heeft een solide cast, allemaal geschikt voor hun rollen, maar ze zouden wat meer originaliteit kunnen gebruiken in het verhaal dat ze proberen te vertellen.

schadelijk debuut binnen 25 mei op Netflix.

6