Of je het nu leuk vindt of niet, het is tijd om afscheid te nemen van de Guardians of the Galaxy.

Dat beloofde schrijver/regisseur James Gunn Voogden van de Galaxy Vol. 3 zal het vertrek zijn voor deze iteratie van het Marvel-team. (En Gunn zelf neemt ook afscheid; hij moet DC leiden en een Superman-film maken.) Voordat hij bij Distinguished Competition kwam, schreef en regisseerde Gunn deze derde voogden, waarin Star-Lord, Drax, Gamora, Rocket, Nebula, Kraglin en Groot samenkomen voor een strijd met hoge inzet met de High Evolutionary (gespeeld door Chukwudi Iwuji), een gekke genie die van plan is – wat nog meer? – het universum hervormen naar je eigen beeld.

Dit ook voogden voldoen aan de vorige twee? Over het algemeen zijn de eerste reacties op de films bij de eerste bezichtigingen zeer positief, en sommigen noemen het de beste Marvel-film in jaren. (Hoewel dat met de concurrentie de laatste tijd niet noodzakelijkerwijs de hoogste lof ter wereld is.) Toch zijn de meeste reacties lovend over de film en het werk van Gunn. Sommigen noemden het echter “ongelijk” en de zwakste film van het jaar. Beschermers van het universum trilogie, mede dankzij een ietwat teleurstellende schurk.

Hier is een voorbeeld van Voogden van de Galaxy Vol. 3 opmerkingen tot nu toe:

BESCHERMERS VAN DE GALAXY VOL. 3
Wonder

ZIE MEER INFORMATIE: Alle Marvel Phase Four-films en -shows gerangschikt

Hier is de officiële synopsis van de film:

In “Guardians of the Galaxy Vol. 3” onze geliefde groep buitenbeentjes vestigt zich in Knowhere. Maar het duurt niet lang of hun leven wordt op zijn kop gezet door echo’s van het turbulente verleden van Rocket. Peter Quill, nog steeds aan het bijkomen van het verlies van Gamora, moet zijn team samenstellen op een gevaarlijke missie om het leven van Rocket te redden – een missie die, als hij niet succesvol wordt voltooid, kan leiden tot het einde van de Guardians zoals we die kennen.

Voogden van de Galaxy Vol. 3 draait vanaf 5 mei in de bioscoop.

Disney’s grootste box office-bommen

Disney is een van de grootste studio’s in de geschiedenis van Hollywood. Maar zelfs zij flopten zo nu en dan. Hier zijn enkele van hun meest beruchte bommen – samen met een paar titels waarvan het mislukken aan de kassa je zou kunnen verbazen.