Wed. May 1st, 2024

Gebaseerd op een kort verhaal genaamd Ernesto door Geoff Manaugh, “We Have a Ghost” begint met de verhuizing van de familie Presley naar een woonwijk in Chicago. Vader Frank (Anthony Mackie) worstelt om de eindjes aan elkaar te knopen en een gezonde relatie te onderhouden met zijn steeds meer vervreemde zoon, Kevin (Jahi Di’Allo Winston, zo goed in “Charm City Kings” en “Everything Sucks!”). Bijna onmiddellijk na hun aankomst is Kevin de zolder aan het verkennen wanneer hij een gevangen ziel tegenkomt genaamd Ernest (David Harbour, die een stille presentatie geeft). Ernest kan niet praten, maar hij maakt de lokale bevolking bang sinds de jaren zeventig, toen hij stierf. Kevin is niet bang. Hij filmt Ernest met zijn telefoon en plotseling verschijnt er een virale geest.

Stel je voor dat er overal op TikTok en YouTube een echte geest was. Wat zou er gebeuren? Landon doet niet genoeg met dit rijke concept en laat gewoon mensen schreeuwen buiten het huis van Presley, waaronder een man verkleed als Jezus. Het is interessant om te zien hoe Frank Ernests bestaan ​​probeert te gebruiken als een geldinjectie en een soort cultureel middel wordt. Hij neemt zelfs een lokale paranormaal begaafde mee op een date met Ernest, een scène die een van de meest indrukwekkende effecten van de film en potentiële memes van een Jennifer Coolidge-camee mogelijk maakt. Maar er is niet genoeg gedaan met het idee wat het bewijs van een hiernamaals zou betekenen. Het hoeft niet diep filosofisch te zijn, maar zelfs een beetje oppervlakkige verkenning zou dit concept al een beetje kunnen verduidelijken.

In plaats daarvan verlegt “We Have a Ghost” de focus veel naar een paranormale wetenschapper genaamd Dr. Leslie Monroe (Tig Notaro) en haar CIA-baas Arnold Schipley (Steve Coulter). De film van Landon wordt een soort achtervolgings-/roadmovie als Ernest, Kevin en hun buurman Joy (Isabella Russo) die de scène steelt, proberen de gewapende bewakers te ontwijken en erachter te komen waarom deze arme kerel niet volledig is verhuisd. naar het volgende bestaansniveau. Natuurlijk wordt “We Have a Ghost” ook een mysterie wanneer Ernest ontdekt wat er echt met hem is gebeurd, inclusief de identiteit van zijn moordenaar.