Thu. May 16th, 2024

Steven Yeung en Ali Wong leveren in deze duistere dramedy een van de beste series van 2023.

Verhaallijn: Het volgt de nasleep van een gewelddadig incident langs de weg tussen twee vreemden. Danny Cho, een mislukte aannemer met een last op zijn schouder, neemt het op tegen Amy Lau, een autodidactische zakenvrouw met een kleurrijk leven. De toenemende inzet van hun rivaliteit ontrafelt hun leven en relaties in deze duistere en diep ontroerende comedyserie.

Analyse: Rundvlees is een serie die uit het niets leek te komen. De trailer, die slechts enkele weken voor de seriepremière van deze week debuteerde, gonsde meteen op internet. Met een duister komische gevoeligheid, Rundvlees het leek een hilarische duik in de hoofden van twee mensen die worstelden met trauma, stress en angst veroorzaakt door een verkeersongeval. Na alle tien afleveringen van te hebben gezien Rundvlees, Ik kan zeggen dat deze serie veel meer is dan alleen een komedie. Dankzij de geweldige wendingen van sterren Steven Yeun en Ali Wong, Rundvlees is een blik op de emoties en worstelingen waarmee ze allemaal dagelijks te maken hebben, maar gecomprimeerd tot twee vergelijkbare maar totaal verschillende individuen die in Los Angeles wonen. Rundvlees begint meteen, houdt nooit op en wordt meteen een van de beste series van het jaar.

Vlees, Netflix, Ali Wong, Steven Yeun

De trailers en clip hieronder draaien om de vete tussen Danny Cho (Steven Yeun) en Amy Lau (Ali Wong). Wanneer Amy voorkomt dat Danny uit een parkeerplaats wegrijdt, escaleert hun onenigheid in een woedende achtervolging die hen beiden in woede doet uitbarsten. Danny, een worstelende aannemer die samenwoont met zijn jongere broer Paul (Young Mazino) en probeert de eindjes aan elkaar te knopen, wil de chauffeur vinden die hem bij het incident heeft uitgedaagd om zijn lot in het leven te wreken. Amy, een succesvolle zakenvrouw die probeert te verkopen, wil niets liever dan geluk en balans in haar leven vinden en reageert haar frustraties als baas, moeder en vrouw af op de man in de vrachtwagen. Naarmate elke aflevering vordert, uiten Danny en Amy hun emoties van het bijna-ongeluk, terwijl ze manieren ontdekken om de dingen onder ogen te zien die hun leven echt ellendig maken. Het is een prachtige tweedeling om te zien hoe deze twee mensen elkaar verachten, ook al hebben ze veel gemeen.

Naarmate de tactieken die Danny en Amy tegen elkaar gebruiken steeds belachelijker worden, blijft de blik in hun persoonlijke leven het hele seizoen fascinerend. Danny wil heel graag slagen en vindt elk denkbaar obstakel op zijn weg. Danny voelt zich niet meer onder controle en koelt zijn woede op zijn broer Paul terwijl hij plannen maakt met zijn onlangs voorwaardelijk vrijgelaten neef Isaac (David Choe). Terwijl Danny ingewikkelde manieren probeert om Amy terug te pakken, is hij diep bedroefd en worstelt hij met zijn demonen. Steven Yeun, die zijn carrière begon met stand-upcomedy, heeft bewezen een ongelooflijk talent te zijn in alles, van zijn doorbraakrol als Glenn in Levende doden op zijn beurt genomineerd voor een Oscar in Minari. Hier oefent Yeun de komische vaardigheden uit die hij vroeg in zijn carrière heeft aangescherpt en al het dramatische gewicht dat deze rol vereist. Yeun levert hier een indrukwekkende prestatie die door het volledige bereik van zijn assortiment loopt en waar je niet van weg kunt kijken.

Ali Wong, een ander komisch talent, is ook vertakt naar een meer dramatische arena, te beginnen met de korte film uit 2022. Papieren meisjes. Wong’s optreden hier overtreft alles wat ze ooit op het scherm heeft gedaan terwijl ze jongleert met Amy Lau’s persoonlijke en professionele leven. Aan de ene kant is Amy een succesvolle carrièrevrouw die heel graag haar bedrijf wil verkopen aan investeerder Jordan Forster (Maria Bello), zodat ze een thuisblijvende moeder kan zijn voor June (Remy Holt) en opnieuw contact kan maken met haar kunstenaar-echtgenoot. . . , George (Joseph Lee). Het incident met woede op de weg laat Amy zien dat ze misschien niet zo gelukkig is als ze zichzelf voorhoudt, en haar wraaktactieken verbinden haar dieper dan waarop ze was voorbereid. Ali Wong slaagt erin zijn acteervaardigheden net zo sterk uit te breiden als Steven Yeun en een aantal krachtige en zeer geladen seksscènes af te leveren. Wong slaagt erin zijn komedie anders te kanaliseren dan we eerder hebben gezien, en het is indrukwekkend om te zien.

Elke aflevering van een uur balanceert de bogen van Danny en Amy en hoe ze met elkaar verbonden zijn, waarbij de inzet stijgt met elk volgend hoofdstuk. De maker van de serie, Lee Sung Jin, heeft een overwegend komische achtergrond en heeft voor geschreven Het is altijd zonnig in Philadelphia, uitbesteed, Silicon Valley, Dave, en de opgewonden Tuca & Bertie. Al deze series geven hem en zijn schrijfteam een ​​voorsprong in hun humor en het vermogen om de duistere grappige momenten te combineren en er tegelijkertijd dramatische elementen in te verschroeien. Terwijl Lee Sung Jin één aflevering regisseert, zijn de overige negen verdeeld over Hikari (ondeugd van Tokio), die er drie regisseert, en Jake Schreier (nieuwe kersensmaak), die de andere zes regisseert. De verhalen dragen de aanwezigheid van de Aziatisch-Amerikaanse cultuur, waaronder Chinees, Koreaans en Japans, maar de serie voelt nooit als een ‘Aziatisch’ verhaal. Dit is een typisch Amerikaans verhaal over de haves en have-nots, dat ook gebaat is bij een multi-etnische setting.

Vlees, Netflix, Ali Wong, Steven Yeun

Rundvlees voelt zich af en toe verzand in de repetitieve formule van Danny en Amy die met elkaar vechten. Toch kan ik nergens vinden waar dit verhaal afgekapt had kunnen worden. De tien afleveringen behandelen een groot deel van de karakterontwikkeling voor elke hoofdrolspeler afzonderlijk en voor elkaar voordat ze in de laatste hoofdstukken tot een hoogtepunt komen. Ik kan een paar series bedenken die vergeleken kunnen worden met de hoeveelheid gratie en tragiek erin Rundvlees terwijl twee even geweldige uitvoeringen van de hoofdrolspelers worden vertoond. Steven Yeun en Ali Wong hadden al laten zien getalenteerd te zijn, maar Lee Sung Jin Rundvlees brengt ze naar een nieuw niveau. Rundvlees is een ongelooflijk boeiende serie vanaf de eerste scène en zal zeker iedereen aan het praten krijgen wanneer het debuteert op Netflix. Rundvlees het is niet de serie waar ik op hoopte op basis van de trailer, maar het is veel beter dan ik had verwacht.

Rundvlees debuut binnen 6 april op Netflix.

9