We leren dat hij een vinylman is die een gezin sticht met Annie of Justice zonder hulp van de geestelijkheid. Dit wordt zo vaak genoemd dat men zich afvraagt ​​of dit verhaal niet-genoemd bronnenmateriaal heeft, een verhaal dat dateert uit 1905. Een collega regelt hem voor een uitstekende opdracht op Long Island, waar hij de testvaardigheden aanscherpt van een jongen wiens mysterieuze vader hem zal betalen. . $ 2500 per dag.

De jongen is Jackson, gespeeld door Noah Schnapp, een personage uit ‘Stranger Things’, en hij is zo wit als een mimespeler met roze wangen, achterovergekamd zwart haar en een robothouding. Hij weet veel over Ethan. Bijna meteen vraagt ​​hij: “Ben je bang dat je een klootzak hebt?” Goede vraag, Horatio Alger! De hele opstelling met Jackson is raar. Hij heeft een oudere neef, die wordt gespeeld door Jonny Weston – die de rol speelt van een ticcy sleazoid alsof hij Caleb Landry Jones wil zijn als hij groot is – die op een middag Ethan helpt omkopen om een ​​shoot van $ 5.000 te annuleren, wat Jackson afwijzend legt het op Ethans borst. Met andere woorden, dit hele bedrijf ziet er vanaf het begin behoorlijk somber uit.

Er komt een moment waarop Ethan ontdekt dat Jackson foto’s van hem en zijn vriendin op zijn computer heeft staan. Dit is het punt waarop Ethan, in een goed uitgewerkt verhaal, praat met zijn kantoor en misschien de autoriteiten en Dodge dumpt. Maar dat werkt hier niet, dus Ethan blijft hangen, ontmoet een andere vettige kerel die al dan niet de vader van Jackson is, wordt ontslagen van zijn bijlesbaan, zoekt werk in de dienstverlenende sector, wordt beschuldigd van misdaden die hij niet heeft begaan , enz. Terwijl dit zich ontvouwt, worden de meerdere problemen van Ethan – vader, drinken en, aha, een bizarre connectie uit het niets met Jackson uit Ethan’s verleden – onthuld.

Ethan is misschien niet de man aan wie hij zijn leeftijdsgenoten voorstelt, en het blijkt dat hij misschien niet eens de man is aan wie de film in eerste instantie zijn publiek voorstelt. Maar de plotwendingen – die lui vertrekken van Alfred Hitchcock en Claude Chabrol – zijn zowel logistiek als psychologisch vergezocht. En ten slotte zijn ze niet zo interessant.

Mede omdat de regie van Ross minimale energie heeft. Er is een vroeg shot van een bolle spiegel waarvan je denkt dat het misschien een soort karakterdynamiek op gang brengt, wat doet denken aan Joseph Losey’s gebruik van dezelfde prop in ‘The Servant’, maar nee, het schot snijdt het niet; het is geen eerbetoon of een ding op zich. En hoewel het personage van Hedlund uiteindelijk versmelt met het soort losbandige plas waar Hedlund eerder optredens van heeft gehad, wordt er geen echt dividend betaald voor de tijdsinvestering van de kijker.