seizoen 3 van De Mandaloriaan gaat verder met Hoofdstuk 18: “The Mines of Mandalore”. De tweede aflevering van seizoen drie volgt Din Djarin (Pedro Pascal) en Grogu die naar de ruïnes van Mandalore reizen op zoek naar Djarins verlossing. Deze nieuwe aflevering vervolgt het verhaal van seizoen 3 met behoorlijke resultaten, wat leidt tot een plezierige aflevering die het verhaal snel voortzet en dingen laat gebeuren door de personages op unieke manieren te gebruiken.

De aflevering begint op Tatooine aan de vooravond van Boonta, met een verwijzing naar wat podraces Star Wars: Aflevering I – The Phantom Menace. Amy Sedaris keert terug als Peli Motto en brengt haar frauduleuze mechanische charme terug naar het personage. Ze verkoopt Djarin een R5 astromech droid om het ademend vermogen van de atmosfeer van Mandalore te testen. Djarin leert Grogu vervolgens over de wegen van Mandalore en geeft hem meer informatie over waar hij opgroeide. Het is een goed moment om te laten zien hoe Djarin je informatie en begeleiding geeft, vergelijkbaar met de Jedi-training van Luke Skywalker.

Djarin wordt aangevallen door drie Alamites en bestrijdt ze met behulp van de Darksaber, waarbij hij het verhaal oppikt uit de finale van seizoen 2 toen Djarin de eigenaar werd. Dit is een goed uitgevoerd moment waarop Djarin zijn toevlucht neemt tot het gebruik ervan nadat hij zijn blaster heeft laten vallen. Djarin bevindt zich dan in een val die is gezet door een mechanische spinachtige. Grogu kan Djarin niet bevrijden en vertrekt om Bo-Katan Kryze ( Katee Sackhoff ) te waarschuwen , maar niet voordat hij enkele van zijn meer geavanceerde Force-vaardigheden heeft gedemonstreerd. Terwijl Bo-Katan Djarin gaat redden, krijgt ze een band met Grogu en geeft ze meer details over haar geschiedenis. Het is leuk om haar weer in actie te zien, en haar scènes zijn goed geschreven.

Bo-Katan redt Djarin en hanteert de Darksaber efficiënter dan hij kan. Ze doodt het wezen, redt de dag en bewijst opnieuw haar kracht als personage. Djarin blijft vastbesloten om naar de mijnen van Mandalore te gaan en te baden in de levende wateren. Het script laat het publiek meer te weten komen over waarom Djarin de verschillende perspectieven van Creed en Bo-Katan volgt en waarom ze vasthoudt aan haar overtuigingen. Het is interessant om te horen hoe ze werken, en de uitvoeringen van Pascal en Sackhoff werken enorm in de aflevering.

De aflevering eindigt met Djarin die in de loopgraaf valt terwijl Bo-Katan hem weer redt. Ze ontmoet een mythosauriër waarvan lang werd gedacht dat hij uitgestorven was, en de twee komen aan de oppervlakte. Dit besluit een aflevering die een deel van het entertainment biedt dat je zou verwachten van een Star Wars Show. Hoewel het langzamere tempo en de karakterfocus meer op het snijvlak liggen dan op grote actiescènes, is het verhaal van Djarins zoektocht naar verlossing interessant. Het is misschien niet de sterkste inhoud die in dit sterrenstelsel wordt geproduceerd, maar het heeft veel potentieel voor meer plaatsen in de toekomst.

INTERPUNCTIE: 6/10

Zoals het beoordelingsbeleid van ComingSoon uitlegt, komt een score van 6 overeen met “Behoorlijk”. Het bereikt zijn volledige potentieel niet en is een veel voorkomende ervaring.