De heropleving van full-motion videogames, met name van uitgever Wales Interactive, was erg leuk om te zien in het afgelopen decennium. Deze games behielden niet alleen de kenmerkende charme van het genre, maar ze waren ook een solide game-ervaring in plaats van te vervallen in “zo slecht dat het goed is”. Het pandemische datingspel vijf data het werd een verrassingshit voor de studio en dient nu als een intrigerende tijdcapsule van virtuele dating tijdens COVID-tijden. Nu is de uitgever terug met een ambitieuzere opvolger genaamd tien datumsmet twee hoofdrolspelers, relatiepaden van hetzelfde geslacht en meer variatie dankzij de verschuiving naar persoonlijk daten.

Regisseur Paul Rachid, die regisseerde vijf data Het is het complex, keert terug voor het vervolg, dat grotendeels het formaat van het originele spel behoudt. Je speelt als Misha of Ryan, je gaat op een reeks speeddates, legt contacten met potentiële vrijers en bepaalt vervolgens wie je wilt achtervolgen. Dit maakt het spel redelijk herspeelbaar, aangezien er tien relaties zijn die goed of fout kunnen gaan, afhankelijk van je keuzes.

Zowel Misha van Rosie Day als Ryan van Charlie Maher zijn ongelooflijk charmant en sympathiek, wat een belangrijk onderdeel is van de speler die echt wil dat ze de juiste match vinden. Er zijn veel manieren om te spelen tien datums, als je de hoofdrolspelers gebruikt als een zelfinbreng en achter je eigen soort aan gaat, speel je ofwel als een eikel of ben je er gewoon om alle vele interacties te zien. Het maakt echter niet uit hoe je speelt, het is allemaal leuk vanwege de goed gekadreerde shots en charmante dialogen.

Hoewel het vol leuke momenten zit, zijn het de meest ontroerende en keiharde verhalen die het maken tien datums een interessante en lonende ervaring. Elk van de dates valt typisch onder een trope – er zijn vrouwelijke jocks, jocks, tech-nerds, enz. – maar elk personage is goed ontwikkeld. Naarmate de datums vorderen, kun je meer te weten komen over het achtergrondverhaal van elke persoon, samen met enkele verrassende onthullingen, zoals de brute Bash die met meer liefdesverdriet te maken heeft gehad dan de meesten zich ooit konden voorstellen. Het ontdekken van de lagen van elk personage is een van de ware geneugten van het spel, en het dient als een herinnering om mensen niet in handige categorieën te plaatsen, aangezien iedereen uniek is.

tien datums gelukkig heeft het ook veel levenskwaliteitsverbeteringen in vergelijking met vijf data die het veel gemakkelijker maken om door het spel te gaan en alle inhoud te zien. Zo kun je scènes die je eerder hebt gezien gewoon met een druk op de knop overslaan en vermijd je gemakkelijk onnodige ontmoetingen als je in een volgende playthrough gewoon het pad van een bepaald persoon wilt volgen. Dit zijn allemaal doordachte toevoegingen die maken tien datums een betere game dan zijn voorganger, ook al is het verkennen van daten na een pandemie niet zo uniek als wat ervoor kwam.

Terwijl tien datums het verliest een deel van de nieuwigheid van het origineel door te ontsnappen aan de grenzen van pandemische romantiek, het slaagt er nog steeds in om een ​​waardige verkenning te zijn van daten door de lens van een FMV-game. Het acteerwerk is over het algemeen geweldig, met Day en Maher die echt hun gewicht trekken als charismatische leads met leuke scherts. Wales Interactive heeft opnieuw een solide interactieve film afgeleverd met veel herspeelwaarde, wat helpt om hun steeds groter wordende bibliotheek met FMV-edelstenen uit te breiden.

INTERPUNCTIE: 7,5/10

Zoals het beoordelingsbeleid van ComingSoon uitlegt, komt een score van 7,5 overeen met “Goed”. Een geweldig stuk entertainment dat de moeite van het bekijken waard is, maar misschien niet iedereen aanspreekt.

Openbaarmaking: de uitgever heeft ons een PS4-exemplaar verstrekt tien datums analyse. Beoordeeld in versie 1.01.