Het veld: AFC Richmond is teruggekeerd naar de Premier League, met een hernieuwde eenheid in het team en een honger om te bewijzen dat hun tegenstanders ongelijk hebben. Onder leiding van de minzame punner extraordinaire Ted Lasso (Jason Sudeikis), zijn twee assistent-coaches Beard (Brendan Hunt) en Roy Kent (Brett Goldstein), Richmond-eigenaar en gecertificeerde “girlboss” Rebecca (Hannah Waddingham) en speler Sam Obisanya (Toheeb Jimoh) en van slechterik tot held Jamie Tartt (Phil Dunster), zal Richmond dit seizoen naar verwachting onderaan eindigen en opnieuw degraderen.

Ondertussen heeft Rebecca’s voormalige samenzweerder, Rupert Mannion (Anthony Head), zojuist het eigendom overgenomen van de populaire Londense club West Ham United en heeft hij de zogenaamde “Wonder Kid” Nathan Shelley (Nick Mohammed) aangesteld als nieuwe manager. Nadat Nate in seizoen 2 een nogal haatdragend personage had omarmd, bleef er veel onuitgesproken toen hij Lasso’s kamp verliet, en de resulterende spanning en schuldgevoelens – gecombineerd met de intense druk en controle van zijn nieuwe baan – lijken zijn tol te eisen.

Terug op het platteland van Richmond heeft Keeley Jones (Juno Temple) het druk met het runnen van een nieuw PR-bureau, wat haar relatie met Roy onder druk heeft gezet. Ted Lasso, aan de andere kant, is nog steeds aan het bijkomen van zijn scheiding – alleen werkt hij het nu uit in therapie met Dr. Sharon Fieldstone (Sarah Niles) en het dag voor dag bekijken (zoals Lasso het zegt, hij is een “prog-puinhoop”).

Met een nieuw voetbalseizoen in het verschiet, een felle rivaliteit met West Ham op de agenda en de komst van megaster Zava (Maximilian Osinski) in de Premier League, zal de taak van Richmond zeker moeilijk voor hen worden. Aangezien dit waarschijnlijk het laatste seizoen van Jason Sudekis als Lasso is, ligt de ultieme test van de sport en persoonlijke groei voor hem in het verschiet.

Nieuwe huurders: Gelijk aan Ted boogIn de eerste twee seizoenen komen de hoogtepunten van seizoen drie niet alleen in de glorie van het spel, maar ook in de behendig geconstrueerde grappen. Er zijn tientallen en nog eens tientallen brutale grappen, vrolijk grappige scènes en verwijzingen naar van alles, van de backcatalogus van Julie Andrews tot Flava Flav die Ted Lasso met opzet liet wachten op een Public Enemy-concert in de jaren ’90.

Evenzo is de cast van de show magnetischer dan ooit. Vooral Hannah Waddingham is hartverwarmend om te zien, en als je bedenkt hoeveel dit seizoen zich bezighoudt met de rivaliteit tussen haar en Rupert, is het niet gemakkelijk voor haar om zoveel pijn en woede te beheersen en tegelijkertijd ongelooflijk grappig te zijn.

Ted Lasso Seizoen 3 Keely Rebecca Still

Ted Lasso (Apple TV)