Sun. May 5th, 2024

Elegant grimmige scènes worden vaak teruggebracht tot drie of vier regels dialoog, inclusief het eureka-moment wanneer Ballard zich bezighoudt met de procedure. Een collega vraagt ​​hoeveel kinderen hij heeft gered, dus verandert Ballard van werk. Mira Sorvino, als Katherine, de vrouw van Ballard, speelt een personage waarvan tegen het einde wordt gezegd dat het haar hele reis heeft geïnspireerd, maar we horen slechts een paar clichématige regels tegelijk van haar. We horen tenminste meer van Bill Camp, die een vertrouweling van Ballard speelt. Camp heeft een vernietigende monoloog over zijn aanwezigheid in het centrum van de duisternis van seksueel misbruik van kinderen. Hij is er ook om de titel van de film uit te spreken, en laat Ballard zijn slogan uitspreken, die je nu als sticker kunt kopen: “The Children of God Are Not For Sale.”

Met zijn blonde haar dat door het grijs-zwarte palet van de film snijdt, is Caviezel een cruciaal anker voor deze holle karakterstudie om zo serieus mogelijk te worden genomen. Het is een intrigerende en ingetogen voorstelling, maar het verliest zijn aantrekkingskracht naarmate de film Ballard niet verder ontwikkelt dan een symbool. Een nonchalante YouTube-zoekopdracht van de echte Ballard laat zien dat hij veel meer uitgesproken en hypertype is dan we hier zien. Het verwijst naar een andere toon voor zo’n karaktergericht verhaal, en je vraagt ​​​​je af waarom de makers het beu waren.

“Sound of Freedom” speelt zich af en is bedoeld als een stoer verhaal over de wereld van kindersekshandel, maar het is nauwelijks informatiever dan een horrorfilm over boemannen. Enkele factoïden over de alomtegenwoordigheid van moderne slavernij worden aan het eind van de tekst gedeeld, en er is een opmerking over hoe Ballards toewijding heeft bijgedragen aan het aannemen van wetgeving die internationale samenwerking mogelijk maakte, maar deze opmerkingen worden nog steeds overschaduwd door “Sound of Freedom”. misleid zijn en de oorzaak bij jezelf leggen. Terwijl de aftiteling rolt, verschijnt Jim Caviezel opnieuw om te zeggen hoe de makers van “Sound of Freedom” geloven dat deze film de “De hut van oom Tom voor slavernij in de 21e eeuw”. Hij zegt dat de kinderen die in de film worden getoond de echte helden zijn, maar hij besteedt het grootste deel van zijn tijd aan het proberen jullie, de mensen, in staat te stellen het woord te verspreiden, de QR-code te scannen en meer kaartjes te kopen zodat andere mensen deze film kunnen zien en plaatsen. een einde aan deze horror. Maar er is hier weinig transparantie over hoe het zien van de film van Monteverde kan helpen bij het stoppen van kindersekshandel, zoals deze film suggereert. Het wantrouwen van “Sound of Freedom” is op zich al misselijkmakend.