Het veld: Drie seizoenen later staat de Gemstone-familie aan de top van Gods koninkrijk – Eli (John Goodman) is gelukkig met pensioen en heeft de fakkel doorgegeven aan zijn drie kinderen, Jesse (Danny McBride), Kelvin (Adam Devine) en Judy (Edi Patterson). ). ), die de roem en het fortuin opstrijken waar ze altijd van hebben gedroomd.

Maar zoals altijd zijn er problemen in het paradijs, aangezien de decennia van hypocrisie en hebzucht van de familie het van binnen en van buiten blijven rotten. Bovendien leidt de wankele overgang in leiderschap tot een uittocht van aanbidders, met name racelegende Dusty Daniels (Shea Whigham, gehuld in eeuwenoude make-up). En wie is deze verwarde vrouw (Kristen Johnson) die Eli benadert bij een signeersessie, en hoe is ze verbonden met zijn verbitterde en verre neef Gemstone (Steve Zahn), die buiten de stad een gewapende militie is begonnen?

Whoo-whee, sukkel!: “Ons oorsprongsverhaal is waardeloos”, klaagt Jesse aan het begin van het derde (en hopelijk niet het laatste) seizoen van McBride’s duistere komedie over de lafhartige hypocrisie van de welvaartsevangelie-megakerk. Hij is altijd de meest vluchtige maar emotioneel kwetsbare van de familie en vraagt ​​zich hardop af of ze de wankele dagen van zijn regering van zich af zullen schudden, zoals Leno toen hij ‘s avonds laat het roer overnam. ‘Wat als we Leno niet zijn?’ hij denkt. “Wat als we gewoon Conan zijn?”

edelstenenzoals de andere twee McBride-shows ervoor, Oosten en Beneden Het is adjunct-directeuren, vindt het heerlijk om zulke absurde regels en momenten met onbewogen oprechtheid te werpen. Dat is eigenlijk een deel van zijn charme; denken Opvolging, als Logan maar honing gebruikte in plaats van azijn om zijn drie mislukte zonen onder de duim te houden, en er waren meer scènes over shit die totaal werd vernietigd door een monstertruck. (De seizoensopener laat ons kennismaken met de Verlosser, een gigantische vuurspuwende auto waarvan het uiterlijk bij de kijker een even primaire emotie zal oproepen als de Edelstenen.)

Wij, de drie en jij: Maar net als het meest recente seizoen van die andere show, edelstenen besteedt veel tijd in seizoen 3 om uit te zoeken wat er gebeurt als de kinderen daadwerkelijk de kroon pakken. Jesse brult van zijn rol als oudste zoon, schildert zijn bakkebaarden gitzwart (Rudy Guiliani-tinten) en klaagt over de focus van zijn vrouw Amber (Cassidy Freeman) op zijn christelijke adviessysteem van $ 500 per stuk.

Ondertussen zijn Kelvin en zijn beste vriend Keefe (Tony Cavalero, een van de MVP’s van de serie) druk bezig hun diepgewortelde lust voor elkaar te sublimeren in Smut Busters, een kerkelijk initiatief waarin ze langs seksshops rijden in hun gigantische paarse busje. en koop uw voorraad op om u uit de handen van zondaars te houden. (Dat ze weinig anders doen dan de inkomsten van die etablissementen omhoogschieten, is natuurlijk een deel van de duistere grap.) En Judy navigeert door de complicaties van een affaire die ze begon met bandgenoot “Sugar-Ray-look” (Stephen Schneider) terwijl op tournee, onbewust met haar ongelukkige echtgenoot BJ (Tim Baltz).

Righteous Gemstones Seizoen 3 Review

De rechtvaardige edelstenen (HBO)