Fase vier van het Marvel Cinematic Universe was een tijdelijke en niet altijd populaire tijd. Marvel heeft nog nooit slechtere recensies gehad in de 15 jaar dat het zijn eigen films produceert. Phase Four heeft zelfs geproduceerd beide van de laagste Rotten Tomatoes-scores in de geschiedenis van het bedrijf. (eeuwigmet 47 procent op de website, en Thor: Liefde en Dondermet 64%.)

Er loopt dus meer dan anders rond Ant-Man en de Wasp: Quantumania. De film luidt niet alleen de volgende fase van de MCU in, maar introduceert ook officieel Kang the Conqueror van Jonathan Majors, die op het punt staat de belangrijkste antagonist te worden van de volgende serie Marvel-films en Disney+-series. De film plaatst deze enorme dreiging tegenover de kleinere Avengers: Paul Rudd’s Scott Lang, samen met zijn bondgenoten Wasp (Evangeline Lilly), Hank Pym (Michael Douglas), Janet van Dyne (Michelle Pfeiffer) en Scott’s dochter die een ontluikende heldin werd. Cassie (Kathryn Newton).

Dus hoe ging het? We zullen er een beter beeld van krijgen wanneer de volledige recensies van critici volgende week worden vrijgegeven, maar volgens de eerste golf van reacties op sociale media Ant-Man en de Wasp: Quantumania zit vol opwindende beelden – tot het punt waarop verschillende critici zeggen dat het een vergelijking verdient Star Wars. Dus maakt dat Kang the Conqueror Marvel’s Darth Vader?

Hoe dan ook, Majors heeft tot nu toe verschillende solide waarschuwingen ontvangen. Hetzelfde geldt voor de eigenzinnige beelden van de film en de relatie tussen Scott van Paul Rudd en Cassie van Kathryn Newton. Hoewel de meeste recensies positief waren, zeiden sommigen dat het moeilijk was om “emotioneel contact te maken” met wat er gaande was.

Hier is een voorbeeld van alles hoeveelheid opmerkingen tot nu toe:

ANT-MAN EN DE WESP: QUANTUMANIA
Wonder