“One True Loves” is het verhaal van Emma (Phillipa Soo), een vrouw die gevangen zit in een romantische limbo. Ze staat op het punt te trouwen met Sam (Simu Liu), haar beste vriendin sinds de middelbare school, maar haar wereld staat op zijn kop als ze ontdekt dat haar man, Jesse (Luke Bracey), die al vier jaar vermoedelijk dood is na een crash, heeft het overleefd op een onbewoond eiland en keert terug naar huis. Nu ze wordt geconfronteerd met de liefdes van haar leven en de omgekeerde vraag wie ze is met de een en zonder de ander, moet ze een beslissing nemen die haar toekomst zal bepalen. Wie is jouw enige ware liefde?

Terwijl Sam zijn nerveuze geweten ventileert bij zijn leerlingen bij een betraand stuk pizza, staan ​​Emma en Jesse boven op een vuurtoren, gehuld in wazig tegenlicht en pijnlijk, angstig oogcontact. “One True Loves” bestaat op het kruispunt van soap en sitcom.

De Hallmark-ready cinematografie van de film krijgt geen enkele boost van de matte soundtrack, noch profiteert “One True Loves” van een cast van artiesten die onder hun best presteren. Tropes worden gegeven in een rom-com en zijn soms welkom, maar “One True Loves” voert ze uit met het vastberaden vertrouwen van een bal en een ketting. Van vervaagde tot zwarte seksscènes en een wanhopige wandeling in “Twilight” -stijl door het bos, de film is onbeschaamd maar zich niet bewust van de ellendige uitvoering. Het is een luie film met formules in plaats van een komische parodie-intentie.

De film is gestructureerd door middel van vignetten die je een zweepslag geven bij elke sprong van het heden naar het verleden en weer terug, terwijl de toon vertroebelt door een moment af te snijden om schokkend over te schakelen naar het standpunt van een ander personage. Hij blijft niet lang genoeg bij zijn pogingen tot emotionele aantrekking om ze impact te laten hebben. Zowel het script als de uitvoeringen vragen het publiek om chemie aan te nemen op basis van onderbroken historische schetsen in plaats van een echt emotionele uitvoering in beide afdelingen.

“One True Loves” is zo frustrerend oppervlakkig dat het geen greintje oprechtheid krijgt. Er worden verhalen opgebouwd, maar er worden geen emoties ontwikkeld om de basis te leggen voor empathie voor Emma’s benarde situatie of de hardnekkige overtuiging van Jesse en Sam dat ze niet zullen worden gekozen.