Verhaal: De eeuwig optimistische Abby Stone treedt in de voetsporen van haar gerespecteerde overleden vader, rechter Harry Stone, terwijl ze de uitdaging aangaat om toezicht te houden op de nachtploeg van een rechtbank in Manhattan.

Analyseren: van NBC Nacht rechtbank is de nieuwste klassieke serie die de renaissancebehandeling krijgt. Hoewel we de laatste tijd kritisch zijn geweest over veel herstarts, zijn velen van ons bij JoBlo.com enthousiast over deze, aangezien het origineel Nacht rechtbank heeft een speciaal plekje in ons hart. Aanvankelijk negen seizoenen lopend vanaf 1984, Nacht rechtbank het had een uitstekende cast, waaronder wijlen Harry Anderson en wijlen Markie Post. Opwekkingen kunnen lastig zijn, vooral met sitcoms met meerdere camera’s, die tegenwoordig een beetje ouderwets lijken. Gelukkig ben ik verheugd te kunnen melden dat de nieuwe Nacht rechtbank is een bevredigende opvolger van de originele komedie en bevat een aantal nieuwe gezichten naast de terugkerende ster van het origineel, John Larroquette.

Night Court, NBC, Melissa Rauch, John Larroquette

Dertig jaar nadat de originele serie uit de lucht ging, Nacht rechtbank is terug met een vervolgreeks die dient als voortzetting van de klassieke sitcom en als reboot. In plaats van rechter Harry Stone (Harry Anderson) is zijn dochter Abby (Melissa Rauch). Abby treedt in de voetsporen van haar overleden vader en is een sprankelende persoonlijkheid die vriendelijkheid wil vinden bij de criminelen in haar rechtszaal. Rauch, die veel succes had in The Big Bang Theory, portretteert Abby als gezond en vriendelijk, maar met een natuurlijkere stem en persoonlijkheid dan in haar vorige CBS-serie. Abby krijgt gezelschap van een nieuwe assistent-officier van justitie, Olivia, gespeeld door India de Beaufort, die het stokje overneemt van Dan Fielding van John Larroquette. Wanneer de openbare verdediger aftreedt, vindt Abby Dan en overtuigt hem om terug te keren naar de nachtrechtbank, maar dan aan de andere kant. Larroquette, die Fielding speelde als een rokkenjagende snob, is nog steeds dezelfde slimme bariton, maar iemand die enig perspectief heeft gekregen sinds het overlijden van zijn vrouw. Na wat overtuigingskracht voegt Dan zich bij het team en is de serie onderweg.

De cast bevat ook Lacretta als Donna “Gurgs” Gurganis, de energieke deurwaarder die Marsha Warfield en Richard Moll vervangt. Ze is grappig op een manier die soms naïef overkomt, maar anderen tonen een intelligentie die haar veel interessanter maakt dan een clichématige, brutale sidekick. Mac vervangt de klerk van Charles Robinson en speelt Kapil Talwalkar als Neil, een verliefde man die de nachtrechtbank wil verlaten. De hele cast heeft een goede chemie, maar de echte kampioenen van deze serie zijn altijd de gekke criminelen geweest die komen opdagen en de gekken die door de rechtszaal lopen. Net als de originele serie, deze nieuwe Nacht rechtbank het heeft veel gekke scène-dieven vanaf de eerste aflevering en gedurende de zes die beschikbaar zijn gesteld voor deze recensie.

In de afleveringen die ik heb gezien, Nacht rechtbank mist geen beat door de toon, het uiterlijk en het formaat van de klassieke serie na te bootsen. De set is een getrouwe weergave van de rechtszaal uit 1984, en zelfs het openingsthema is een enigszins bijgewerkte (en ingekorte) versie van het origineel. Interessant is dat de pilot de enige aflevering is die deze personages opnieuw lijkt te moeten introduceren, en het komt een beetje onhandig over, maar de tweede aflevering van de serie voelt alsof het al jaren wordt uitgezonden. De hele cast gaat behendig met het materiaal om en laat het voelen als een natuurlijke voortzetting van waar de eerste serie in 1992 ophield. Ik moet je waarschuwen dat deze serie het traditionele format van een sitcom “live voor een studiopubliek” volgt. ” , met de personages die om applaus roepen en af ​​en toe momenten van wild overdreven grappen. Kortom, als je verwacht dat dit een reboot van de 21e eeuw wordt, kom je bedrogen uit.

de herstart van Nacht rechtbank komt uit het productieteam van Melissa Rauch, haar man Winston Rauch en John Larroquette. Alle drie zijn fervente fans van de originele serie en hebben er alle belang bij om deze serie te laten voelen als een waardige opvolger van de sitcom, zonder er een wakende recreatie van te maken. Er zijn zeker verwijzingen naar veel politieke gebeurtenissen in de afgelopen jaren, waaronder de #MeToo-beweging, de George Floyd-protesten en meer, maar ze voelen nooit prekerig aan of beïnvloeden de sfeer van de afleveringen. Showrunner en schrijver Dan Rubin, een veteraan van De onbreekbare Kimmy Schmidt en scrubben, houdt zijn team bij de les met afleveringen die net zo maf zijn als de originele serie en consequent het gevoel hebben dat het dertig jaar geleden verhaallijnen waren.

Nacht rechtbank is een uitgestrekte sitcom met meerdere camera’s die de camera verslaat, gekke grappen maakt en het gevoel heeft een eerbetoon te zijn aan alle grappige shows die we in de jaren tachtig en negentig hebben bekeken. Murphy Bruin en Will & Grace, Nachtrechtbank het werkt omdat het de klassieke elementen van de serie die het inspireerde, combineert, oude personages terugbrengt maar ook een nieuwe hoofdcast toevoegt die de originele serie weerspiegelt zonder doorslagen te zijn. Fans van Nacht rechtbank moet deze nieuwe serie best leuk vinden, maar ik aarzel om te denken dat veel nieuwe kijkers net zo geboeid zullen zijn door de ouderwetse stijl en grappen van deze erfenis. Hopelijk kijken genoeg mensen naar deze show en genieten ervan en het zorgt voor een heropleving van dit soort komedie, maar ik accepteer dat iedereen dat een reden zou vinden om terug te gaan en het origineel te ontdekken. Nacht rechtbank.

Nacht rechtbank debuut binnen 21 januari op NBC.

7