Tue. Apr 16th, 2024

Maar het is niet meer genoeg. Twee netwerkmanagers, gespeeld door de altijd hilarische Sam Richardson en Zoe Chao (ook van “Your Place or Mine” van deze week), annuleren de serie. De show nam Ally’s hele leven in beslag. Het definieert jou. Ze heeft nooit die tien seconden genomen om na te denken of ze is waar ze wil zijn. Zonder enig idee wat ze nu moet doen, besluit ze naar de enige plek te gaan waarvan ze zeker wist dat ze er niet wilde zijn, haar geboorteplaats.

Ally vindt dan haar moeder (Julie Hagerty) in bed met een man en vlucht naar een plaatselijke bar, waar ze Sean (een magnetische Jay Ellis) tegenkomt, de ex die ze achterliet om haar dromen te volgen.

We weten wat de Hallmark Movie Channel-versie van dat verhaal zou zijn. Maar Brie en haar co-auteur, echtgenoot en regisseur Dave Franco ondermijnen die conventies graag, zoals Brie vorig jaar deed als co-auteur van ‘Spin Me Round’. Brie bezorgt haar personages graag vernederende tegenslagen. En, minder succesvol, houdt ze ervan om popcultuur te spotten: op ‘Spin Me Round’ zijn het restaurantketens en de mensen die ze runnen en van ze houden; in deze film is het een realityshow. De verhoogde toon van deze momenten en een paar andere afleidingen zijn een afleiding van het behendig tot stand brengen van meer geaarde verbindingen en emoties.

Maar eerst die Hallmark-filmopstelling.

Ally en Sean beleven samen een magische nacht, praten, lachen en genieten van wat lijkt op een nachtelijk willekeurig Tirools festival van alphorines en paaldansen. Ally, die zich verloren en alleen voelt, vraagt ​​zich af of ze nog wel het leven kan leiden waarvan ze ooit dacht dat het niet goed genoeg voor haar was.

Sean wilde nooit het huis uit, mogelijk vanwege een gevoel van verlatenheid door zijn biologische ouders waar hij mee worstelde, mogelijk omdat hij zwart is en zijn familie blank. Hij is erg gehecht aan zijn familie. Sean ging voor zijn vader werken en bouwde zijn droomhuis op het terrein van zijn ouders. Zijn zekerheid en gemeenschapsgevoel spreken Ally opeens aan. Het is heel comfortabel om terug te gaan naar het gemakkelijke ritme dat ze heeft met Sean, en wanneer ze naar zijn huis gaat om hem de volgende avond te zien, met zijn gezin.