Het hierboven genoemde script is weinig meer dan een halfslachtige bewerking van “True Lies”, “Mr. en mevr. Smith”, “Knight and Day” en dergelijke die absoluut niets interessants op tafel brengen. “Ghosted” is in wezen een waslijn die zijn verwisselbare actiebeats verbindt met vermoeide karakters, luie plotten en een compleet gebrek aan humor, humor, emotie, emoties of basiscoherentie. Die eerder genoemde actiescènes zijn zeker groots en luid, maar Fletcher filmt ze op zo’n flauwe en compromisloze manier dat hij de gebroeders Russo qua stilistische flair op de Coens laat lijken. In wat ik alleen maar kan aannemen, was het een poging om kijkers af te leiden van formele procedures, de film bevat een aantal bekende gezichten in korte optredens, die weinig meer blijken te zijn dan een afleiding van een film die eigenlijk een afleiding is. op zichzelf.

Het slechtste aspect van “Ghosted” is echter de vrijwel onbestaande chemie tussen Evans en de Armas. Beiden zijn goede acteurs en onmiskenbaar charismatische artiesten, maar ze klikken hier op geen enkel niveau. Het is echt hartverscheurend om te zien hoe de twee worstelen om vonken te ontsteken met dergelijk inferieur materiaal. Dat zou al erg genoeg zijn, maar de film onderstreept deze fout onbedoeld met een grap waarin andere personages opmerken dat ze een kamer zouden moeten krijgen omdat de seksuele spanning tussen hen van de kaart is. Op basis van het beschikbare bewijsmateriaal kan dat waar zijn, maar helaas is het de verkeerde kant op – er was meer voelbare hitte tussen de twee op “Knives Out” dan op enig moment hier, en ze probeerden het niet eens per se naar.

“Ghosted” is een saaie oefening in pure hebzucht en luiheid die ervan uitgaat dat als er genoeg geld en beroemde gezichten in de mix worden gegooid, niemand de totale leegte van de onderneming zal opmerken, of er in ieder geval iets om geven. Toevallig zag ik deze film meteen nadat ik ‘Are You There God? Ik ben het, Margaret. en was in een buitengewoon goed humeur vanwege deze werkelijk prachtige film. Maar tegen de tijd dat “Ghosted” eindelijk over de finish kroop – compleet met toekomstige bedreigingen – was dat gevoel voor een goed humeur en hoop met betrekking tot de mogelijkheden van cinema volledig uitgeroeid. De eerder genoemde “The Grey Man” had tenminste de waardigheid volledig vergeetbaar te zijn – eerlijk gezegd, voordat je het noemde, herinnerde je je zelfs dat het bestond? Maar ik heb een vreselijk gevoel dat deze in je gedachten zal blijven hangen, lang nadat je hem hebt gezien, hoe hard je ook probeert om hem uit te wissen.

Nu op Apple TV+.