Helaas was mijn dagkaart voor een koffie-interview leuker dan de tandeloze Hollywood-satire van Charlie Day, ‘Fool’s Paradise’. De spot drijven met eigenaardigheden van de industrie, zoals het belang van het krijgen van koffie voor machtigere mensen, de mercuriale aard van sterrenmacht en de vreemde personages die je onderweg tegenkomt, is een geweldig uitgangspunt – het leverde ons vele seizoenen van “BoJack Horseman” op. Zelfs de recente gedesillusioneerde liefdesbrief aan Tinseltown, ‘Babylon’, had vorig jaar iets te ontdekken. Maar Day lijkt niets nieuws of inzichtelijks toe te voegen, behalve wijzen op enkele overdreven karikaturen van wie je kent in Hollywood. Op weg naar het maken van zijn sketch vergat Day grappen toe te voegen, en weinig komedies kunnen die zonde goedmaken.

In ‘Fool’s Paradise’ speelt Day een man zonder familie en zonder verleden die op het juiste moment in de steek wordt gelaten door doktoren in het centrum van Los Angeles. Hij trekt de aandacht van een wanhopige producer (Ray Liotta, in een van zijn laatste rollen), en hoewel hij niet praat en zich gedraagt ​​als een verdwaald kind dat verward is door de wereld om hem heen, wordt hij omgedoopt tot Latte Pronto en stijgt hij in de industrie. met een snel pratende, aan energiedrank verslaafde publicist (Ken Jeong) aan zijn zijde. Onderweg ontmoet hij de vrouw van een veeleisende filmster, Christiana Dior (Kate Beckinsale), een vrolijke bad boy-acteur genaamd Chad (Adrien Brody), een dudebro-regisseur (Jason Sudeikis), een levendige special effectentechnicus (Jason Bateman). ), een malafide agent (Edie Falco) en een voormalige actiester die het moeilijk heeft (Common), naast vele anderen.

Geschreven en geregisseerd door Day, “Fool’s Paradise” is een cavalcade van sterren, en dat is het vriendelijkste wat ik erover kan zeggen. Day doet zijn uiterste best om bijna elk personage, behalve hijzelf, grotesk irritant te maken. Day neemt van zijn kant een Chaplinesque persona aan, verkleed als een eikel uit L.A. die eruitziet alsof hij een plaats in het Magic Castle gaat claimen, maar jou nooit meeneemt. Maar Day begrijpt de blijvende aantrekkingskracht van Charlie Chaplins Tramp-personage of zelfs zijn collega’s Buster Keaton en Harold Lloyd verkeerd. De wereld gebeurt om hen heen en zij reageren. Op een bepaald moment in hun films beginnen ze en vormen ze het toneel voor fysieke komieken voor toekomstige generaties. Er gebeuren dingen met Latte vanwege haar gebrek aan actie, en de gebruikelijke reactie is een verbaasde blik en opgetrokken wenkbrauwen. Ik generaliseer hier, maar elk van de drie prominente stille komieken had ook veel te zeggen over de menselijke conditie (Chaplin), hoe technologie de wereld om hen heen veranderde (Keaton) en de nieuwe problemen waarmee de moderne mens wordt geconfronteerd (Lloyd). . . Ik kon geen andere gedachte vinden dan “Hollywood is geen grappige plek” in de film van Day, wat ook hetzelfde aantal grappen in de film is.