Het probleem is dat we weten dat de sterren van de film tot zoveel meer in staat zijn. Reese Witherspoon en Ashton Kutcher zijn natuurlijk prachtig en charismatisch, en beiden hebben na al die jaren een perfecte komische timing. Het is dus frustrerend om te zien hoe ze proberen dit veilige, saaie materiaal te gebruiken en het te laten zingen.

Witherspoon en Kutcher spelen Debbie en Peter, die 20 jaar geleden een keer samenkwamen en sindsdien beste vrienden zijn. We weten dat ze beste vrienden zijn omdat ze ons blijven vertellen dat ze beste vrienden zijn, maar hun uitwisselingen brengen nooit het comfort of de inhoud van zo’n cruciale band van twee decennia over. Ook al wonen ze aan de andere kant van het land, ze spreken elkaar nog steeds elke dag op de een of andere manier, en hoewel hun gesprekken luchtig zijn, missen ze een geloofwaardige vonk.

McKenna stelt snel vast dat ze tegenpolen zijn door het gebruik van bekende gendertropen. Op gesplitste schermen is te zien dat Debbie in een rommelige en kleurrijke ambachtsman in Los Angeles woont, terwijl Peter in een elegant en ruim appartement in Brooklyn woont met uitzicht op de Brooklyn Bridge. (De achtergronden zijn extreem groen.) Ze is een bruisende, gespannen alleenstaande moeder; hij is een sardonische charmeur met bindingsproblemen. Zij loopt door een rustige, met bomen omzoomde buurt terwijl hij door de drukke straten van de stad loopt. Ze zijn zo verschillend! Zouden ze samen kunnen eindigen?

Het script van McKenna houdt ze het grootste deel van de film fysiek uit elkaar, omdat een reeks listen hen dwingt een week van huis te wisselen. Debbie trekt bij Peter in terwijl ze haar professionele opleiding in Manhattan afrondt; Ondertussen stemt Peter ermee in om bij Debbie te gaan wonen om voor haar lieve, verlegen 13-jarige zoon Jack (Wesley Kimmel) te zorgen. Hij komt aan bij een litanie van plakbriefjes en kijkt uit naar alles, en ze kan er niet achter komen hoe ze haar hightech entertainmentsysteem kan laten stoppen met het afspelen van liedjes van Peters favoriete band, The Cars. Het is gek! (Serieus, noem een ​​nummer van Cars, en het zit in deze film, inclusief “Drive” terwijl Peter… aan het rijden is.)