Mon. May 6th, 2024

Het vervolg op het kleine scherm van de hitfilm uit 1997 is een zoet komediedrama dat stripteases achterwege laat voor uitdagende thema’s.

Verhaallijn: De serie van acht afleveringen speelt zich 25 jaar na de originele Britse hit af en volgt dezelfde groep broers terwijl ze door de postindustriële stad Sheffield en de afbrokkelende gezondheids-, onderwijs- en werkgelegenheidssectoren van de samenleving navigeren. Het comedy-drama zal onthullen wat er met de bende is gebeurd nadat ze de kit hadden teruggeplaatst, en hun lichtste, gekste en meest wanhopige momenten verkennen. Het zal ook benadrukken hoe de fel grappige wereld van deze arbeidershelden – die nog steeds in Sheffield wonen – in de daaropvolgende decennia is veranderd.

Analyse: Eind jaren 90 was The Full Monty een verrassende hitfilm dankzij het scenario van Simon Beaufoy, dat het verhaal vertelde van een groep arbeiders die een door Chippendales geïnspireerd plan bedachten om hun stad te redden. Gebruikmakend van de stijgende populariteit van Robert Carlyle dankzij Trainspotting, samen met geïnspireerde optredens van Mark Addy, Tom Wilkinson en meer, was The Full Monty een kassucces dat zou leiden tot een Broadway-musical en nu een vervolgtelevisieserie. Bijna drie decennia later brengt The Full Monty de hoofdcast weer bij elkaar en brengt het hart, de humor en het drama terug van Sheffielders die nog steeds vastzitten in economische depressie en doorgaan met nieuwe uitdagingen. Hoewel het plot van de striptease geen deel meer uitmaakt van het verhaal, is deze voortzetting van het leven van de groep een welkome terugkeer naar het noorden van Engeland.

Stel in de huidige tijd, het hele bedrag draait om Destiny (Talitha Wing), de dochter van Gary “Gaz” Schofield. Op weg naar school komt Destiny verschillende hoofdpersonages uit de film uit 1997 tegen, waaronder haar vader, Lomper (Steve Huison), die samen met haar man het plaatselijke Big Baps-restaurant runt, en Dave (Mark Addy), die in het restaurant werkt. lokale school met zijn vrouw Jean (Lesley Sharp). Gerald Cooper (Tom Wilkinson) en Horse (Paul Barber) bezoeken Big Baps vaak om met hun vrienden rond te hangen, terwijl Guy (Hugo Speer) kort verschijnt wanneer de acteur uit de serie werd geschrapt vanwege aantijgingen tijdens de productie. Destiny is de dochter van haar vader, die vaak betrokken raakt bij plannen die haar vrienden met haar lokken, tot grote ergernis van Gaz’ oudste zoon Nathan (Wim Snape). De eerste afleveringen bevestigen dat er, ondanks het verstrijken van de tijd, niet veel is veranderd in de levens van deze personages, behalve hun gevorderde leeftijd. Meteen zit Destiny vast in een reddingssituatie waarbij een hond betrokken is. Britse talenten, en jouw vader.

terwijl ik keek het hele bedrag, Ik ging terug naar een comfortabele plek met deze karakters. Alle castleden speelden hun originele rollen zonder een beat te missen, vooral Robert Carlyle, de meest fysieke acteur na 25 jaar. Met een scenario van de scenarioschrijver van de film, Simon Beaufoy, samen met Alice Nutter, komt dit vervolg met de ernstige economie van Sheffield die een wending neemt. Hoewel er in de serie hilarische en grappige momenten zijn, streven Beaufoy en Nutter ernaar om op een heel andere manier dan in de film een ​​authentieke kijk op armoede en klassendiscriminatie te geven. Terwijl het stripschema waar Gaz de bende in brengt een inspirerende verhaallijn was, is deze nieuwe serie veel rigider. Thema’s overspel, seksualiteit, ondervoeding, dakloosheid en werkloosheid klinken misschien niet erg grappig, maar toch het hele bedrag maakt je net zo aan het lachen als dat het je aan het denken zet.

Naast Destiny en Gaz wordt er een aanzienlijke hoeveelheid tijd doorgebracht met de andere personages, vooral Mark Addy als Dave Horsefall. In de jaren sinds de film zijn Dave en Jean in rouw, wat een breuk in hun relatie heeft veroorzaakt. Er gebeurt ook veel met Horse, dat Paul Barber een van de krachtigste bogen in deze serie biedt en heel anders is dan de film. Er zijn verschillende nieuwe personages geïntroduceerd in deze serie die de bevolking van Sheffield uitbreiden, terwijl de personages op zichzelf staande subplots krijgen die het algemene verhaal van de serie vooruit helpen. Terwijl ik elk van de acht afleveringen van dit seizoen bekeek, ontdekte ik dat hoewel alle verhalen met elkaar in verband staan ​​en vaart hebben, dit een zeer kleine serie is in vergelijking met de film.

Je vraagt ​​je misschien af ​​waarom deze serie de moeite van het bekijken waard is zonder de striptease, en dat is waar dit vervolg briljant is. De hele bende bestaat uit sympathieke personages die een gastvrije sfeer uitstralen waardoor je je meteen thuis voelt in hun leven. In sommige opzichten, het hele bedrag het is als een donkere versie van Ted boog. Ik voelde me gesterkt door de beproevingen en beproevingen waarin de bende terechtkwam, en ik heb de hele tijd voor hen geworteld. Robert Carlyle is in zijn carrière altijd gezien als een slechterik, maar Gaz is zijn beste rol geweest. In deze serie vormen de Monty-bende en hun tegenslagen het belangrijkste deel van het verhaal, maar het dient ook als overgang naar de volgende generatie onder leiding van Destiny en haar vrienden. Alle verschillende subplots komen samen in een ontroerende en emotionele finale die het einde van deze serie zou kunnen zijn of gewoon de stilte voor een tweede seizoen. het hele bedrag het is zo geschreven dat het functioneert als een op zichzelf staand vervolg of het begin van een langer verhaal.

Geregisseerd door Andrew Chaplin en Catherine Morshead, het hele bedrag het is donkerder dan ik had verwacht. Hoewel het onderwerp donkerder en realistischer is dan de film, wordt het met gevoel voor humor en veel liefde benaderd, waardoor het een reis wordt. Alle originele cast is geweldig en is gegroeid sinds 1997 en heeft nog meer te groeien, en het was een genoegen om deze reis met hen te maken. het hele bedrag het is veel meer een drama met wat komedie dan andersom, maar het is een waardige aanvulling op de film en het volgende hoofdstuk in het leven van de mensen van Sheffield. Ik weet niet zeker of iedereen even open zal staan ​​voor deze serie zonder de verhaallijn die van de speelfilm zo’n kaskraker maakte, maar ik vond het leuk om weer naar het noorden te gaan.

het hele bedrag debuut binnen 14 juni op Hulu.

7