Tue. May 7th, 2024

Dit is waar “Daisy Jones” zijn momentum begint te verliezen. Wanneer Billy en Daisy samenwerken op dit baanbrekende nummer, is het vuur. Als ze drie uur later nog steeds ideeën op elkaar afstuiteren, ideeën uitwisselen en kleverige ogen naar elkaar maken, is de vlam een ​​beetje gedoofd. En dit is waar het iets begint te verliezen door zo gefocust te zijn op zijn twee weliswaar prachtige leads. Het is geen kritiek op Keough en Claflin om te zeggen dat de show hapert door de bandleden niet meer tijd in de schijnwerpers te laten staan. Ja, de boog van het drama voor sommigen van hen is dat ze naar de achtergrond worden geduwd, maar ze zijn nauwelijks gedefinieerd voordat dat gebeurt, dus het vermindert de impact.

Er is ook een groeiend gevoel dat de show zijn setting en tijd verspilt door langere tijd in de studio of bij Billy’s huis te blijven. Wanneer de serie het leven van Daisy’s beste vriendin Simone (Nabiyah Be) verkent en hoe haar seksualiteit verborgen moet worden voor het publieke oog, terwijl de potentiële romance van Daisy en Billy een verkoopargument wordt voor The Six, ontstaan ​​er rijke ideeën over roem en dubbelspel. normen. dit zou een ondiepe showdiepte moeten geven. Maar de schrijvers maken er geen genoeg van en vallen snel terug op de liefdesdriehoek in het midden. Uiteindelijk is het een show die klein lijkt voor een band die zo groot had moeten zijn.

Later in de serie vertelt een geweldige Timothy Olyphant, als tourmanager van de band, tegen Billy en Daisy dat ze vuurwerk moeten overwegen tijdens hun show. Daisy antwoordt: “Ik ben vuur.” Toen geloofde ik haar niet. Ik wilde die passie van de eerste paar afleveringen behouden. En ja, dat is een deel van het punt – dit is een verhaal over creatieve vlammen gedoofd door persoonlijke wateren – maar misschien werkt dat punt beter in een compacter formaat of op de gedrukte pagina.

Lester Bangs zei in “Almost Famous”: “De enige echte valuta in deze gebroken wereld is wat je deelt met iemand anders als het niet leuk is.” “Daisy Jones & The Six” is te veel bezig met cool zijn in plaats van echte valuta te vinden onder de façade van de rockgeschiedenis.

De hele serie werd ter beoordeling getoond. De eerste drie afleveringen van “Daisy Jones & the Six” worden gestreamd op Prime Video.