Tue. Apr 16th, 2024

Hallo allemaal, en welkom terug bij Wrong Every Time. Vandaag heb ik een bonte verzameling films voor jullie allemaal, variërend van vlezige sci-fi-brillen tot een klassieker uit het midden van de eeuw en zelfs een buddy-film met een hond in de hoofdrol. Het is een behoorlijk drukke week geweest, zowel in films als elders, zoals ik heb kunnen kauwen twee van mijn ambitieuze lopende projecten vorige week, waardoor ik een paar centimeter dichter bij het feit kwam dat ik echt bovenop mijn huidige projecten zat. Het is nog steeds een verre droom, maar ik ben nog steeds trots op mijn vooruitgang tot dusver dit jaar en ik kan niet wachten om meer van deze geweldige artikelen met jullie allemaal te delen. Hoe dan ook, genoeg schouderklopjes, laten we wat films breken!

Onze volgende bezichtiging was een herhalingsbezichtiging voor mij, aangezien een van mijn huisgenoten het verrassend bevredigend niet had gezien gitzwart. De film speelt Vin Diesel als Riddick, een beruchte moordenaar die terug naar de gevangenis wordt vervoerd. Helaas stuurt een vloot microasteroïden het transportschip van Riddick naar een vijandige planeet, waar hij en zijn medereizigers het zullen moeten doen met beperkte voorraden en drie straffende zonnen. En dat is alleen bij daglicht – want wanneer die zonnen uiteindelijk worden geblokkeerd door een zonsverduistering, nemen de ondergrondse verschrikkingen van de planeet een vlucht.

Alles aan Pitch Black voelt aan als een goedkope B-film, en heeft inderdaad veel van die energie, maar de vrijgevigheid van de film en de uitbetaling valt niet te ontkennen. Pitch Black steelt grotendeels en effectief van de Alien-franchise en besteedt zijn eerste daad aan het wentelen in wantrouwen onder de overlevenden, terwijl hij stilletjes het bord en de inzet van de tweede opzet, en vervolgens uitwijkt om een ​​buitenaardse dreiging te leveren die echt verschrikkelijk is.

Vin Diesel is hier op zijn best, zijn stem rokerig en lethargisch terwijl hij uitlegt hoe vreselijk iedereen zal sterven. Hij beheert een moeilijke evenwichtsoefening van kijken zijn het monster van de film in zijn eerste bedrijf, en wordt dan schattig genoeg om overtuigend te zijn als een antiheld wanneer de echte monsters tevoorschijn komen. Mijn grootste klacht over de film betreft de regie – David Twohy kan soms in de weg zitten, wegglijdend in een muziekvideostijl uit de jaren 90 die alleen grotendeels past bij de toon van de Pitch Black-strips. Toch zijn effectieve ruimtehorrorfilms verrassend zeldzaam als je verder gaat dan Alien, en Pitch Black is genereus en vermakelijk.

Aangemoedigd door het succes van deze herhalingsvertoning gaan we door De kronieken van Riddick, die de onwaarschijnlijke taak probeert om van Riddick een Paul Atreides-achtige messiaanse figuur te maken. Als zodanig laat het de horrorelementen van Pitch Black grotendeels achterwege ten gunste van politiek drama dat zich uitstrekt over de melkweg, met gemengde resultaten. De film is onmiskenbaar een stuk luidruchtiger dan zijn voorganger in termen van scène-tot-scène-dynamiek en buitengewoon druk in termen van cast en wereldopbouw, maar vindt nog steeds tijd voor Pitch Black-achtige hoogtepunten zoals “Riddick vs. “. van vijanden’ en ‘helden moeten racen tegen een dageraad van zevenhonderd graden’. Helaas zijn de ambities van Twohy als regisseur alleen maar misplaatst geworden sinds de laatste film, aangezien de actiescènes van Riddick volledig worden overstemd door camera-opnames in Bourne-stijl. Pitch Black Ik zou het aanraden voor het grote publiek, maar het spijt me te moeten zeggen dat deze alleen voor toegewijde Riddickheads is.

De volgende was een klassieker die ik mezelf een paar keer heb aanbevolen, de muzikale komedie uit 1955 de nar. In de film speelt Danny Kaye de rol van Hubert Hawkins, een minstreel die ervan droomt samen met de nobele bandiet Black Fox te vechten (in wezen Robin Hood, behalve dat hij een kinderachtige koning bewaakt in plaats van te hopen op een kruisvaarder), maar die momenteel alleen geschikt lijkt om de koning te vermaken. Vos mannen. Het geluk treft hem wanneer hij, op een missie met zijn geliefde kapitein Jean, de kans krijgt om de nieuwe hofnar van de despotische koning te worden. Door deze manoeuvre hoopt hij een geheime route voor de rebellen naar het kasteel te openen, terwijl hij tegelijkertijd door de complotten van de adviseurs, prinsessen en heksen van het koninklijk hof navigeert.

Als dat klinkt als een smeltkroes van variabelen, moet je deze prachtige film echt in actie zien. Kaye zelf lijkt verbijsterd door alle complotten en tegenplots waarbij hij betrokken raakt, waarvan sommige zelfs buiten zijn medeweten (de hypnosekrachten van de inwonende heks bezorgen hem vaak een uitbarsting van onkarakteristieke bravoure). En toch voelt de hele productie net zo behendig en gracieus aan als de dansnummers, de spiraalvormige draden en het weven, waarbij altijd voorrang wordt gegeven aan humor en verwondering.

Kaye is een fysieke komiek van de hoogste orde, die net zo gemakkelijk tussen grappenmakerij en humor slingert als Jackie Chan of Steve Martin. Het script is een wonder van humor en vaart, het houdt een duidelijk tempo aan door zijn poëtische wendingen en herhaalde “begrepen – begrepen – goed”. En de ondersteunende cast is verrukkelijk, waarbij vooral Glynis John zich duidelijk enorm vermaakt als Kaye’s moordzuchtige minnaar. Ik heb niets dan lof voor The Court Jester; het is een enorm charmante komedie van begin tot eind en een volledig complete tijd in de bioscoop.

Onze volgende voorstelling was eiland van terreur, een Britse horrorfilm uit 1966 met Peter Cushing en een heel eiland van botetende slakkenmonsters. De film bouwt vrij effectief spanning op in het eerste bedrijf, aangezien laboratoriumexperimenten onbekende maar sinistere vruchten afwerpen, lichamen worden ontdekt die van hun botten zijn ontdaan en Cushing en zijn wetenschappelijke metgezellen haastig worden uitgezonden. Helaas is de onthulling van de monsters in al hun vroege Dr. Die het gevoel van gevaar van de film aanzienlijk afzwakt en het aan de hoofdcast overlaat om het gevoel van urgentie te behouden. Het is altijd leuk om Cushing te zien, en de effecten voor de lichamen zonder botten zijn eigenlijk best goed, maar de ontwerpen van Isle of Terror-wezens veranderen van ‘echt effectieve horrorfilm’ in ‘interessante artefacten uit eerdere horrorfilms’.

De laatste van de week was Pup, een recente release met in de hoofdrol Channing Tatum als Jackson Briggs, een voormalige legerwachter die lijdt aan PTSS en aanhoudende migraine, maar nog moet terugkeren naar actieve dienst. Na herhaaldelijk smeken met zijn voormalige commandant, krijgt hij eindelijk een deal: begeleid de militaire hond van zijn voormalige partner, Lulu, naar de begrafenis van die partner en lever de hond af om te worden afgemaakt. Daarna zal het eindelijk worden vrijgegeven voor onderhoud.

Natuurlijk kan iedereen die ooit een enkele film heeft gezien waarschijnlijk raden hoe dit afloopt. Hoewel zijn buddy-komedie en roadtrip-roots duidelijk zijn, groeit Dog op de kracht van zijn emotionele drama, met Channing Tatum die een meeslepend beeld geeft van een half gebroken man die probeert in het reine te komen met zijn verleden en toekomst. Het is vanaf het begin duidelijk dat zowel Briggs als Lulu even getekend waren door hun dienst en in veel opzichten gebonden blijven aan het slagveld – het verschil is dat Briggs een verloren verleden wil herstellen, terwijl Lulu hoop heeft op een vreedzamere toekomst.

Briggs’ regelmatige refrein van “rangers vinden altijd een plek om te sterven” spreekt tot de rode draad die hen samenbindt, de realiteit dat het beide dieren zijn die wachten om geofferd te worden. Door middel van een reeks onsamenhangende vignetten met tantrische massages (de film bevat een goede reeks Portlandia-grappen), geïmproviseerde improvisaties bij het kweken van wiet en meerdere bezoeken aan verloren familieleden, bereiken Briggs en Lulu een soort compromis. van vele moeilijkheden. vocht onderweg tegen de tranen. Dog is niet onthullend maar oprecht, medelevend en goed uitgevoerd, en presenteert een meeslepende ex-soldaat met littekens die hem raken maar niet definiëren, waardoor de nasleep van de oorlog voor zichzelf kan spreken. Een volkomen effectief roaddrama.