Hallo allemaal, welkom terug bij Wrong Every Time. Ik hoop dat jullie allemaal veilig en voorzichtig zijn deze Ides of March, of je nu de vijandschap van de Romeinse senaat hebt opgelopen of niet. Persoonlijk voel ik me bijna het tegenovergestelde van doorboord te worden door verraderlijke dolken: het werk aan de artikelen gaat goed, onze filmvertoningen waren zeer de moeite waard, en mijn huis blijft afleveringen van aanvullende anime tussen de speelfilms door kauwen. Nu Berserk compleet is, laden we fulltime op via Dragon Ball, en ik overweeg om Dennou Coil aan de mix toe te voegen. Bijpraten met One Piece was echt een game-wisselaar; waar het voorheen maanden zou duren om een ​​van deze zelfverrijkingsprojecten te voltooien, kan ik nu met plezier achterover leunen en tien afleveringen kijken zonder te bewegen. Ik zal binnenkort meer gedachten hebben over deze begeleidende animaties, maar laten we nu een paar speelfilms opsplitsen!

Nadat we met het heerlijke The Gold Rush in de filmografie van Charlie Chaplin hadden ingebroken, leek het ons gepast om ook Buster Keaton te bekijken, en dus vertoonden we zijn speelfilm uit 1926. de algemene. De film speelt Keaton als Johnnie Gray, een spoorwegingenieur met twee liefdes in zijn leven: zijn locomotief, The General, en zijn vriendin, Annabelle Lee. Als er een burgeroorlog uitbreekt, haast Johnnie zich om dienst te nemen, maar wordt afgewezen vanwege zijn belang als ingenieur. Maar wanneer de generaal wordt beroofd door spionnen met Annabelle aan boord als gijzelaar, krijgt Johnny de kans om een ​​echte held te zijn terwijl hij zijn twee liefdes achter vijandelijke linies achtervolgt en vice versa.

The General is een hilarische komedie, een meedogenloze actiefilm en een adembenemend staaltje van enscenering en fysieke prestaties. Keaton gooit het ene inventieve obstakel na het andere op de arme Johnnie’s manier, met het aantal “Ik kan niet geloven dat hij dat deed zonder te sterven” fysieke prestaties die al snel ontelbaar worden. De beheersing van lichaamsbewegingen die zijn acrobatiek naar een hoger niveau tillen, verrijkt ook zijn komedie; er zit een droge, innemende humor in zowel zijn gereserveerde uitdrukkingswerk als in de manier waarop zijn algehele beweging zijn emotionele wendingen weergalmt, wat leidt tot enkele van de meest fundamenteel bevredigende dubbele opnames van de komedie. De film is echt verrassend in zijn fysieke durf en heeft in de eeuw sinds de opnames niets van zijn energie of charme verloren. Een absoluut niet te missen bron.

Onze volgende functie was de ultieme meisjes, een horrorkomedie uit 2015. Zoals je alleen al uit de titel zou kunnen opmaken, is The Final Girls een zelfbewuste kijk op horrorfilms, waarin een jong meisje centraal staat genaamd Max, wiens moeder het meest beroemd is vanwege haar rol in ‘Camp Bloodbath. Drie jaar na de dood van haar moeder is Max overtuigd om een ​​fanvertoning van Camp Bloodbath bij te wonen, waar zij en haar vrienden al snel in de film terechtkomen.

Het belachelijke uitgangspunt van Final Girls is eigenlijk het beste eraan, en inspireerde de meeste van de beste grappen van de film (zoals wanneer ze het gelukkige “slet”-archetype een boost geven met lapdance met reddingsvesten en binnenbanden om het gewoon te stoppen). de moordenaar oproepen). Helaas zijn de eigenlijke gescripte grappen levenloos en flauw, en leunen te ver om zelfbewustzijn over de fundamentele komische structuur te knipperen. Het helpt niet dat de cast van de film niet serieus toegewijd lijkt te zijn aan hun eigen personages; met in de hoofdrol een vloot van post-tv-sterren die daar waarschijnlijk hadden moeten blijven, zit de tong van iedereen altijd zo stevig in hun wangen dat het onmogelijk is om in hun emoties te investeren. Wat op zijn beurt de film dwingt te vertrouwen op zijn komedie, die eerder irritant dan grappig is, wat resulteert in een eeuwigdurende cyclus van halfslachtig drama en niet-grappige humor.

Afgezien van het irritante script en de vermoeide uitvoeringen, voelt de cinematografie van The Final Girls ook aan om mensen kwaad te maken. De film is doorspekt met aanhoudend roterende zoomopnamen die niets doen om spanning op te bouwen en die lijken te zijn ontworpen om een ​​excentriciteit op te roepen die eigenlijk niets lijkt op klassieke slashers. Dat komt tot de meest fundamentele fout van deze film: het gaat ervan uit dat slashers slechte films zijn met slechte scripts, slechte acteurs en slechte cinematografie, terwijl de meeste iconische slashers het op al die fronten redelijk goed doen. Door een overdreven verhaal van slasher-mislukkingen te omarmen, slaagt The Final Girls er alleen maar in om te sieren op zich bij al deze fouten heeft het ten onrechte toegeschreven aan de films die het imiteert. Misschien had wat meer aandacht besteed aan wat slashers eigenlijk goed doen, deze film misschien geholpen om op eigen benen te staan.

wij kijken dan Diablo Rojo PTY, een Panamese film over een bus die vast komt te zitten in een schijnbaar eindeloze jungle. Met ongelijke uitvoeringen maar levendige praktische effecten, voelt Diablo Rojo een beetje aan als een vroege Sam Raimi-film, met een genereus buffet van monsters, heksen en zelfs kannibalen. Drone-geweervuur ​​vanuit de eindeloze jungle creëert een levendig gevoel van eenzaamheid en gevangenschap, een sobere toon van horror die perfect wordt aangevuld met grotesken als een coven van heksen die een mensenoffer eten. De film is ongepolijst, maar buitengewoon genereus, en een fijne selectie voor alle bijzonder zware horrorfans.

De laatste van de week was Uitgave, een thriller die beroemd is om zijn verbluffende opeenvolging van duellerende banjo’s, evenals de brute aanranding waarmee het tweede bedrijf begint. Eerlijk gezegd was ik een beetje nerveus om deze aan het huis te laten zien, omdat ik een hekel heb aan het gevoel iets te beveiligen dat mensen duidelijk een ongemakkelijk gevoel geeft. Gelukkig zag een van mijn huisgenoten deze film blijkbaar aan voor een andere film van Burt Reynolds (“Gator”, die, in tegenstelling tot zijn verwachtingen, geen alligators bevat) en hoewel hij verrast was door de suggestie, was ik blij om te kijken naar de rit .

Deliverance volgt vier zakenlieden uit Atlanta tijdens een ambitieuze kampeertrip, waarin ze met kano’s een rivier in het binnenland moeten peddelen voordat het hele gebied in een meer overstroomt. Burt Reynolds speelt Lewis, een zelfverklaarde overlevende die ervan droomt zijn boskennis toe te passen in een wereld na de beschaving. Jon Voight speelt Ed, zijn sceptische maar redelijk onderlegde vriend, met Bobby en Drew, die beslist niet van het buitenleven houden, om hun feest compleet te maken. De vier genieten van een relatief rustige eerste dag op het water, maar Ed en Bobby worden op de tweede dag aangesproken door de lokale bevolking, een ontmoeting die eindigt met een aanranding van Bobby en de dood van een redneck. Van daaruit verandert het verhaal in een paniek van het verbergen van lichamen en het ontvluchten van het toneel, terwijl tegenslag na tegenslag alle vier onze onvoorbereide overlevenden dreigt te doden.

Liberation is een tekst die een verscheidenheid aan analytische benaderingen beloont, mijn favoriet is waarschijnlijk die van de filosofie van Lewis. Vanuit een positie van volledig vertrouwen in zijn frontiersman-capaciteiten, wordt Lewis voortdurend ontdaan van alle pretenties en gedwongen om rekening te houden met de ongetemde realiteit van de natuur en de mensheid. Gezien het feit dat Burt Reynolds vaak zorgeloze helden speelt die altijd het meisje krijgen, voelt Deliverance’s behandeling van zijn personage bijna als een aanklacht tegen zijn filmische archetype, en Reynolds speelt zijn achteruitgang tot in de perfectie. In een tijdperk waarin actiehelden vaak bepalen hoe zelden ze er slecht uitzien in hun bezittingen, is het verfrissend om te zien dat zo’n vernietigende val van mannelijkheid een ongeëvenaarde kracht is. De achterlanden vinden de bravoure van Lewis niet erg; hoewel hij probeert een specifieke slechterik aan zijn problemen toe te wijzen, zijn zijn woorden slechts de wanhopige rechtvaardigingen van een man wiens wereldbeeld niet opgewassen is tegen de taak die voor hem ligt.

De onverschilligheid van het bos voor de strijd van onze helden lijkt veel angstaanjagender dan enige openlijke dreiging ooit zou kunnen zijn. Elke stap die ze in de richting van de rivier zetten, voelt als een kleine heiligschennis, een verbroken alliantie met een wereld die heeft beloofd hen geen kwaad te doen als ze het met rust laten. Er is hier gevaar en vijandigheid rond elke bocht, en zodra de dijk doorbreekt, lijkt het alsof elke verborgen bocht in de rivier loerende ogen en kwade bedoelingen herbergt. De prachtige cinematografie van de film illustreert de wilde pracht van een ongetemde wereld, de uitgestrekte grens die Lewis verwachtte; in de tweede helft lijkt het alsof de pijnbomen en kliffen van die wereld voorover buigen en neerstorten op onze dwaze indringers. Deliverance is een van die films waarbij je moet onthouden om te ademen, en ik raad het iedereen aan die zijn verschrikkingen kan verdragen.