Alles wat Marvel nodig had om te maken Voogden van de Galaxy Vol. 3 werk was een geladen Gunn. MCU-fans herinneren zich misschien nog dat Disney schrijver/regisseur James Gunn uit de superheldenfilm verwijderde na de heropleving van zijn controversiële tweets. Na een paar maanden werd Gunn echter weer aan boord gehaald, waardoor hij nog een laatste verhaal kon vertellen met het meest iconische team van buitenbeentjes van de melkweg. De derde en laatste film in de Guardians-trilogie bevat een cast van helden die aan weer een ander avontuur beginnen om een ​​van hen te redden in een hartverwarmend en hilarisch verhaal dat de serie tot een episch einde brengt.

De eerste twee films in deze trilogie zorgden voor een behoorlijke stem voor deze films. Wanneer je een Guardians of the Galaxy-film binnenstapt, word je getrakteerd op buitensporige komische scherts, een stel buiten de gebaande paden tredende personages en een paar perfect getimede naalddruppels om de soundtrack te vullen met nummers die op je volgende mixtape. Gunn weet ook wat je zoekt. Hij heeft grote veranderingen aangebracht met andere, meer volwassen superheldenfilms zoals The Suicide Squad en Super, maar hij brengt al zijn gevestigde PG-13-stem (dit keer met de eerste F-bomb van de MCU) naar de film en behoudt zijn stem. onstuimig gevoel voor humor.

Niemand kan Guardians doen zoals Gunn. Het houdt deze film bij elkaar in een film die besluit een donkere toon aan te nemen. De eerste twee films waren grappige, leuke actiefilms met enkele emotionele momenten. Maar je eerste hint dat deze film een ​​iets andere weg inslaat, komt van de aftiteling. Terwijl Guardians of the Galaxy Vol. 2 bevat Baby Groot die danst voor Mr. Blue Sky terwijl de Guardians achter hem vechten, volgen de aftiteling van deze film Rocket Raccoon (Bradley Cooper) terwijl hij meezingt met Radiohead’s “Creep”.

In de openingsact worden de Guardians aangevallen door Adam Warlock (Will Poulter), een oneindig machtig wezen dat Rocket dodelijk gewond achterlaat. De Guardians moeten hem proberen te redden in een film die regelmatig teruggaat naar het oorspronkelijke verhaal van Rocket. We hebben hier eerder hints van gehad, maar deze film biedt een glimp van hoe tragisch het was. Hij is gemaakt door de High Evolutionary (Chukwudi Iwuji), een gekke wetenschapper die hybride wezens creëert om het universum en degenen die het bewonen te verbeteren. Hoewel Star-Lord (Chris Pratt) nog steeds de hoofdrolspeler is, draait de film om Rocket, hun doel om hem te redden, en hoe de vijand die ze in deze film bevechten, verband houdt met het verleden van Rocket.

GEKREGEN Vol. 3 Review: een passend einde

Voogden van de Galaxy Vol. 3 is een sterke finale van de trilogie. Het brengt ons terug in deze kleurrijke wereld voor een verhaal vol met enkele van de grappigste scènes in het Marvel Cinematic Universe, evenals de meest aangrijpende. De humor werkt meestal goed in de film omdat deze zo organisch past in de situaties waarin de personages zich bevinden. Het voelt natuurlijk aan en elk personage krijgt zijn tijd in de schijnwerpers. De grootste verrassing is dat Nebula (Karen Gillan) enkele humoristische momenten heeft, vooral na haar dramatische introductie in de MCU. Cosmo the Spacedog heeft een ondersteunende rol in deze film, na cameo’s te hebben gemaakt in de eerste twee. De beslissing om de voor een Oscar genomineerde actrice Maria Bakalova in de rol te casten was perfect. Het is niet de stem of het accent dat je van deze Labrador zou verwachten, maar het is hilarisch.

Maar al onze Guardians zijn essentieel om deze film te laten werken. Chris Pratt is wederom voortreffelijk als Peter Quill/Star-Lord, en hij kent het personage als zijn broekzak. Zoe Saldaña is terug als Gamora, de alternatieve versie van Avengers: Endgame die zich haar ervaringen met Peter niet herinnert. Er is wat drama tussen hen, maar de film gaat niet altijd ver genoeg in hun relatie. Ze hebben een aantal geweldige momenten, maar Gamora dient vooral het verhaal in plaats van zichzelf en haar persoonlijke reis. Dave Bautista’s laatste optreden als Drax is hilarisch, net als Pom Klementieff als Mantis.

James Gunn praat over GotG 3 F-woordgebruik, plaagt MCU Returns

Iwuji speelt de High Evolutionary, de sterkste schurk in de trilogie. Zijn optreden is adembenemend omdat zijn hoge dreunende stem hem elke keer als hij een kamer binnenloopt een bedreiging maakt. Het gebrek aan wroeging en wrede acties van de High Evolutionary voorkomen dat hij een sympathieke schurk wordt. In plaats daarvan is hij een persoon die voor God speelt en een duidelijk doel stelt zonder rekening te houden met het aantal doden in het proces. Elk personage, inclusief Kraglin (Sean Gunn) en Adam Warlock, heeft zijn stralende momenten in de film. Cooper geeft echter zijn beste MCU-prestatie als Rocket en neemt een rol op zich die in 2014 begon als een hilarische, spraakzame sidekick voor een met emotie gevulde tragische rol.

Hoewel het tempo niet altijd werkt en een beetje inconsistent is, is Guardians of the Galaxy Vol. 3 plakt de overloop. Het is duister, hartverwarmend en grappig, en de slotact levert een indrukwekkende hoeveelheid spektakel op. Er is een vechtscène in de gang die volledig in één shot is gefilmd en die misschien wel een van de beste actiescènes in de MCU is, omdat het elke Guardian de tijd geeft om te schitteren en ervoor zorgt dat die uitzending zinvol aanvoelt. De film levert alles wat je van een Guardians-film mag verwachten. In tegenstelling tot zijn Marvel-voorganger, Ant-Man and the Wasp: Quantumania, een film die aanvoelde alsof hij door een commissie werd gerund om meer projecten uit te werken, wil deze film alleen maar de verhalen van deze geliefde familie afsluiten. Hij heeft die MCU-magie terug en is het bewijs dat alles in orde is als je een Gunn hebt.

SCORE: 8/10

Zoals het beoordelingsbeleid van ComingSoon uitlegt, staat een score van 8 gelijk aan “Geweldig”. Hoewel er enkele kleine problemen zijn, betekent deze score dat de kunst zijn doel treft en een gedenkwaardige impact achterlaat.

Openbaarmaking: ComingSoon woonde een persvertoning bij van onze Guardians of the Galaxy Vol. 3 recensie.

Het bericht Guardians of the Galaxy Vol. 3 Review: A Return to MCU Form verscheen voor het eerst op ComingSoon.net – Movie Trailers, TV and Streaming News, and More.