Tue. Apr 23rd, 2024

Alles bij elkaar genomen, gezien hoe goed Disney’s live-action remakes de laatste tijd hebben gepresteerd, De kleine Zeemeermin kreeg zeer goede recensies. Op Rotten Tomatoes heeft het 68% van critici en 95% van fans geverifieerd. Op Metacritic heeft de film een ​​score van 59%. Het is duidelijk dat deze cijfers veel lager zijn dan de cartoon. Kleine Zeemeerminmaar als je ze vergelijkt met recente Disney-remakes zoals Dombo (46% op Rotten Tomatoes), De Leeuwenkoning (52 procent), of Pinokkio (29 procent), ze zien er erg respectabel uit.

Op IMDb ziet het er op het eerste gezicht hetzelfde uit. De beoordeling van de film is 7,0 op een totaal van 10 met 34.000 stemmen. Maar als u op de pagina “Gebruikersbeoordelingen” klikt, ziet u dat er bovenaan een disclaimer is toegevoegd. Er staat:

Onze beoordelingsengine heeft ongebruikelijke stemactiviteit voor deze titel gedetecteerd. Om de betrouwbaarheid van ons classificatiesysteem te behouden, werd een alternatieve wegingsberekening toegepast.

Met andere woorden, De kleine Zeemeermin kreeg zoveel negatieve stemmen – en niet alleen negatieven, maar 1 op 10, de laagst mogelijke score – dat het IMDb-systeem erkende dat de film “kritisch gebombardeerd” werd, wat betekent dat duizenden mensen die de film niet hadden gezien negatief beoordeelden om opzettelijk en kunstmatig uw score te verlagen. (Op het moment van schrijven heeft de nieuwe film ongeveer 6.000 10/10 beoordelingen en ongeveer 13.000 1/10 beoordelingen.)

ZIE MEER INFORMATIE: De beste filmposters van het jaar

Vanwege het toegenomen spervuur ​​​​van beoordelingen in de afgelopen jaren, berekent IMDb nu soms beoordelingen met een “gewogen” gemiddelde, in plaats van simpelweg ruwe gebruikersgegevens te gebruiken. (Als ze dat deden, De kleine Zeemeermin het zou momenteel worden beoordeeld als 4,7 op 10 op de site.) Wanneer u klikt om “meer te weten te komen” over de gewogen gemiddelde stemmen van IMDb, staat er:

De eenvoudigste manier om het uit te leggen is dat hoewel we alle stemmen van gebruikers accepteren en overwegen, niet alle stemmen dezelfde impact (of ‘gewicht’) hebben op de uiteindelijke rangschikking. Wanneer ongebruikelijke stemactiviteit wordt gedetecteerd, kan een alternatieve wegingsberekening worden toegepast om de betrouwbaarheid van ons systeem te behouden.

Sinds Halle Bailey werd aangekondigd als de ster van deze bijgewerkte versie van De kleine Zeemeermin, was de film het doelwit van enkele fans. De film, geregisseerd door Rob Marshall, speelt ook Jonah Hauer-King, Javier Bardem, Daveed Diggs, Jacob Tremblay, Awkwafina en Melissa McCarthy als Ursula. De kleine Zeemeermin het is nu in de bioscoop. De film was afgelopen weekend nummer 1 in de bioscoop en bracht alleen al in de Verenigde Staten $ 117 miljoen op tijdens Memorial Day.

Disney’s slechtste live-action remakes

Disney verdiende miljarden door zijn geanimeerde klassiekers te vernieuwen als live-actiefilms. Maar de resultaten waren niet altijd goed…