Wright bezoekt drive-ins door het hele land, profileert de mensen en het terrein en nodigt ze uit om hun verhalen te vertellen. Bezienswaardigheden zijn onder andere The Wellfleet in Cape Cod, Mission Tiki in Los Angeles, The Galaxy Drive-in in Ennis, Texas en de Field of Dreams Drive-in in Liberty Center, Ohio. Dit laatste bestaat omdat de huiseigenaar geobsedeerd raakte door het openen van een drive-in in de buurt van zijn landelijke huis, maar gefrustreerd raakte door lokaal verzet tegen het bestemmingsplan. Hij besloot dit te doen in de achtertuin van zijn huis, een soort “Als jij het bouwt, zullen ze komen” scenario uit de film “Field of Dreams” uit 1989. (Dit laatste omvat ook putt-putt-golf, countrygolf, zandvolleybal en andere afleidingen in een poging om tegemoet te komen aan gezinnen.)

De film van Wright is een liefdesbrief aan drive-ins, eindigend met een pleidooi om hen te helpen redden. Maar helaas herinnert het ook aan de complicerende factoren die inherent zijn aan het maken van films over hen: elke drive-in ziet er hetzelfde uit, ongeacht in welk deel van het land hij zich bevindt, wat leidt tot een zekere visuele herhaling. Met uitzondering van drive-ins in de buurt van grote stedelijke gebieden (waarvan er niet veel over zijn), heb je het waarschijnlijk over een open ruimte die groot genoeg is voor een of meer gigantische schermen, met uitgestrekte open beton waar de auto’s van klanten naartoe gaan. park.

De film “At the Drive-in” uit 2017 is, ondanks dat hij vóór de pandemie is opgenomen, een veel informatievere en fascinerendere ervaring, grotendeels omdat hij zich concentreert op één enkele plaats, de Mahoning Drive-in in Pennsylvania, en meer tijd doorbrengt op individuele persoonlijkheden en de eigenaardigheden van het runnen van dit soort zaken. Maar zonder uitzondering lijkt elke persoon die hier in Wright’s film wordt geïnterviewd in verband met een drive-in een geweldig mens die een droom leeft – in één geval een droom van meerdere generaties, waarin kinderen en uiteindelijk kleinkinderen het zullen overnemen.

Nu beschikbaar op digitale platforms.