Jennifer Lopez speelt de bruid, Darcy, die geen grote bruiloft wilde hebben, maar ermee instemde omdat… nou ja, misschien kun je dat het beste aan de film overlaten om uit te leggen. Er zijn ook de zorgen van Darcy’s verloofde Tom (Josh Duhamel), een aangespoelde minor league-honkbalspeler; het innemende recht van Darcy’s voormalige minnaar Sean (Lenny Kravitz), die niet was uitgenodigd maar toch kwam opdagen; de vreemde energie van Darcy’s gescheiden ouders, Roberto en Renata (Cheech Marin en Sônia Braga), die de zorgen van de bruid voedt; en de opgewekte onwetendheid van Toms ouders, Carol en Larry (Jennifer Coolidge en Steve Coulter).

“Shotgun Wedding”, gecoproduceerd door het bedrijf van Lopez, is een kluchtige fantasie die zich afspeelt in het filmuniversum. Sommige stunts komen rechtstreeks uit een Alfred Hitchcock-thriller of een James Bond-film. Maar we zijn bereid de gekste situaties en de meest schandalige momenten te accepteren, omdat de film ervoor zorgt dat de emoties die tussen de hoofdparen vloeien, gebaseerd zijn op de gecompliceerde bijzonderheden van het leven. (Darcy en Tom hebben een terugkerend en onoplosbaar argument over hoeveel stappen in een vliegtuig te veel zijn waardoor sommige kijkers zich afgeluisterd kunnen voelen.) In eerste instantie lijkt het erop dat de piraten gezichtsloos kanonnenvoer van de derde aarde zullen zijn, maar specifieke karakteriseringen en wendingen Latere plotwendingen nemen die zorg weg: iedereen in deze film is een beetje gek, ook de slechteriken. Net als in Hollywood-komedies als ‘Game Night’ grenst het geweld aan onaangenaam terwijl je in tekenfilmland verblijft.

Lopez en Duhamel zijn waarschijnlijk te oud voor rollen die tekenen vertonen dat ze voor twintigers zijn geschreven. Lopez, 52, heeft de energie van een naïviteit en houdt vol: “Ik ben een volwassen vrouw!” Duhamel, 50, is zo oud als de oudste actieve speler van de Major League Baseball en we moeten accepteren dat hij een jaar voor de gebeurtenissen in de film werd gescout. Maar de artiesten zijn zulke felle komische aanwezigheden dat we ze accepteren als een paar schattige kinderen die nog veel te leren hebben over relaties.

Lopez maakt goed gebruik van haar lichamelijkheid. In het eerste deel van de film “probeert” Darcy, gekleed in een topje en slipje, “en slaagt” er niet in om een ​​boek op een hoge plank te pakken om te flirten met haar gestresste verloofde (dit maakt deel uit van het drama voor het slapengaan ). ; hij is de knappe klusjesman). Het is ondeugend en grappig zoals echt flirten kan zijn. Later is er een stunt die is voor lange trouwjurken wat het einde van “The Incredibles” is voor superheldencapes. Het wordt gevolgd door een posterklaar moment waarop Darcy’s voorheen logge jurk, die een jachtgeweer draagt, wordt gescheurd op een manier waardoor ze eruitziet als een sci-fi premiejager. Duhamel gebruikt zijn actieheldenlichaam en eikenhouten bourbonstem op een gekwetste manier. Je Tom is een gigantische kleine jongen die bang is om teleurgesteld te worden. Maar zodra de explosieven afgaan en de golfkarretjes van de kliffen tuimelen, markeert de vuile en bebloede smoking van het personage hem als een stoere actieheld: Bonds lage zelfrespect Yankee neef.