Billy Batson is terug Shazam! Gods woedeeen vervolg op de superheldenfilm uit 2019 shazam. Deze nieuwe film die zich afspeelt in het DC Universum volgt de adoptiefamilie van superhelden die met een schreeuw van een woord kunnen veranderen van peuters in superkrachtige volwassenen. Na het vermakelijke succes van de originele film keert regisseur David F. Sandberg terug voor een nieuw avontuur. Deze actiekomedie met superhelden is een solide vervolg op het origineel en biedt een consistent leuke toon met wat ruwere kantjes dan zijn voorganger.

Na het verslaan van Dr. Sivana en superhelden worden in de eerste film, heeft Shazamily een polariserende reactie gehad in Philadelphia, waarbij velen hen uitschelden vanwege hun incompetentie. Het script biedt vanaf het begin een grappig idee en laat zien hoe kinderen beter kunnen zijn als superhelden. Ze zijn iets ouder dan in de eerste film, maar ze hebben nog veel te leren, wat blijkt uit een vroege actiescène op een brug waar de helden vele levens redden maar er niet in slagen de brug te stoppen voor instorting. De kracht is de uniciteit van een gezin van pleegkinderen die samenwerken om misdaad te bestrijden.

Met een nieuwe film komt een nieuwe reeks schurken, aangezien de film Hespera (Helen Mirren) en Kalypso (Lucy Liu) introduceert, de dochters van Atlas die achter de krachten van de familie aan zitten. Dit dynamische en gestoorde duo is formidabel en levert sterkracht en dreigende optredens als krachtige zussen die een ernstige bedreiging vormen voor onze helden. Ze bezitten de kracht om de geest te beheersen en superkrachten weg te nemen, waardoor de noodzaak om ze te stoppen des te belangrijker wordt omdat ze niet alleen achter het gezin aan zitten, maar ook een bedreiging vormen voor de wereld.

Dit vervolg volgt de luchtige en humoristische toon van de eerste film, met uitstekende acteerprestaties van de cast. De komische timing van Zachary Levi als Shazam is fantastisch. Hoewel hij niet altijd een oudere Asher Angel volledig belichaamt, werkt de brug in deze film beter dan in de originele film. Hij haalt enkele van de grappigste momenten uit de film naar voren en voegt tegelijkertijd wat emotioneel gewicht toe aan het personage. Jack Dylan Grazer is ook hilarisch in deze film en krijgt genoeg momenten om te schitteren als een opvallend personage. Bovendien krijgt hij een romantisch subplot met Anne (Rachel Zegler), dat goed geacteerd is maar helaas aanvoelt als een anorganische romance rechtstreeks uit een Disney Channel-film.

Shazam! Gods woede neemt veel van de ideeën die in de originele film worden gepresenteerd en verbetert ze, waardoor de inzet wordt verhoogd en we meer van de actie en komedie krijgen die je van deze film gewend bent. De film is erg snel, waardoor je altijd iets leuks hebt om naar te kijken. Dit kan echter ook de fundamentele tekortkoming van de film zijn, aangezien er een vleugje drama is rond Billy’s angst om op te groeien buiten het pleegzorgsysteem en alleen te zijn. Dit idee moest verder worden onderzocht om de diepgaande momenten het emotionele gewicht te geven dat ze konden hebben.

Ook gaat de film niet in de richting die je zou verwachten, aangezien de meeste Shazamily niet deelnemen aan de laatste act. In plaats daarvan is het meestal alleen Shazam voor het laatste stukje actie. Terwijl de andere personages een andere rol spelen in het laatste bedrijf, voelt hun reeks zo veel kleiner aan dan wat er is gemaakt, het is gemakkelijk om te vergeten dat het ooit in de film heeft bestaan.

Echter, Shazam! Gods woede blijft een luchtige, leuke superheldenfilm met een robuust ensemble van helden en schurken. Het is niet het sterkste optreden van de DCU en het haalt niet de hoogten van zijn voorganger, maar je zult een plezierige tijd hebben in het theater.

INTERPUNCTIE: 8/10

Zoals het beoordelingsbeleid van ComingSoon uitlegt, staat een score van 8 gelijk aan “Geweldig”. Hoewel er enkele kleine problemen zijn, betekent deze score dat de kunst zijn doel treft en een gedenkwaardige impact achterlaat.