Films maken is een harde business. Als je wilt overleven, moet je gevoel voor humor hebben.

Vraag het maar aan David F. Sandberg, regisseur van hits als Lichten uit Het is shazam en nu, de flop-regisseur, Shazam! Gods woede. Het vervolg op de razend populaire hit gebaseerd op de DC Comics-superheld heeft tot nu toe wereldwijd slechts $ 132 miljoen opgebracht. Dat is 200 miljoen dollar niets minder dan de eerste Shazam!

De film kreeg ook zeer gemengde recensies; het is precies 50 procent op Letterboxd. Het scoorde veel slechter dan Sandberg zelf, die een account bijhoudt op de sociale mediasite waar hij al zijn films negatieve satirische recensies geeft. Voor Gods woede, gaf Sandberg de film een ​​halve ster (de laagst mogelijke waardering op Letterboxd) en schreef: “Billy en Shazam hebben verschillende persoonlijkheden. Ik zou echt willen dat iemand de regisseur hierop zou wijzen. Onzichtbaar!”

SHAZAM! GODS WOEDING
Warner Bros.

ZIE MEER INFORMATIE: Elke DC Comics-film, gerangschikt van slechtste naar beste

Sandberg gaf zelfs alle van zijn snerpende halfsterrenrecensies op Letterboxd. Aanvankelijk shazamHij schreef …

Hoe kon hij een bus door de voorruit halen?! Slechtste film ooit!! De gemiddelde bus weegt tussen de 25.000 en 40.000 pond (11 tot 18 ton). Niet alleen zouden zijn handen door elke voorruit (of elk metalen deel van de bus) gaan, maar door zoveel massa zo abrupt te stoppen, zou de bus in een accordeon veranderen en zouden de passagiers brij zijn … Ik weet dat hij daar niet op kon vliegen punt, maar waarom versnelde hij niet gewoon supersnel naar de brug en pakte de bus van achteren om hem voorzichtig terug te trekken? Afval.

Zijn recensie van zijn horrorfilm uit 2016 Lichten uit Het was veel beknopter:

Niet genoeg jumpscares.

Sandberg is niet de eerste bekende regisseur die zijn eigen film negatief beoordeelt op Letterboxd. In 2019, vier jaar na de release van de film met rampzalige recensies en aan de kassa, plaatste Josh Trank een tweesterrenrecensie van zijn film. de fantastische vier voor de website. De kritiek van Trank was niet zo scherp als die van Sandberg, maar wel iets openhartiger. (“Ik had verwacht dat het veel erger zou zijn dan het was. Ik heb het letterlijk niet meer gezien sinds twee weken voordat het werd uitgebracht, en ik verkeerde in een zwaar getraumatiseerde gemoedstoestand”, schreef hij.)

Wat Sandberg betreft, hij is een getalenteerde man die tot veel meer in staat is Shazam! Gods woede. Hij stuitert terug en maakt de volgende keer een betere film, en laat dan weer een slechte recensie achter op Letterboxd.

De slechtste blockbusters van een miljard dollar

Al deze films hebben aan de kassa meer dan $ 1 miljard opgebracht. En ze stinken allemaal.