Pokemon GO, de game die de wereld stormenderhand veroverde, krijgt nu te maken met vreemde kritiek vanwege zijn prestaties. Het is maanden geleden dat de game zijn eerste update uitbracht. Maar sindsdien zijn er heel veel problemen geweest met de gameplay-ervaring aan de gebruikerszijde voor Pokemon GO. Mensen spelen het tot op de dag van vandaag nog steeds, en voor die mensen is er een belangrijke update onderweg.

Wat betreft de vreemde recensies, de recensie bevat problemen met het leeglopen van de batterij, en niet alleen de levensduur van de batterij, maar het lijkt tegenwoordig veel achter te lopen op het apparaat. Gebruikers raken teleurgesteld omdat ze veel meldingen van de app krijgen, niet alsof het belangrijke details zijn. Dus de telefoon die zo nu en dan trilt met deze meldingen is echt vervelend. Voor deze problemen heeft Nintendo nu een nieuwe telefoon-compatibele hardware gemaakt die de vervelende kanten van dit spel genaamd Pokemon Go plus zal compenseren.

De Pokemon Go Plus is een klein apparaatje dat aan de kleding of zakken van de speler kan worden bevestigd. Dit apparaat is gebaseerd op een Poké Ball-geïnspireerd ontwerp, er is ook een meerkleurig LED-lampje in ingebouwd. Gebruikers begonnen Pokemon GO Plus te gebruiken, maar het lijkt erop dat de beoordelingen niet zo goed zijn.

Volgens de officiële bronnen is dit apparaat afhankelijk van Bluetooth, waardoor het erg afhankelijk is van de batterij. Bluetooth maakt het echter gemakkelijk om je apparaat met de game te synchroniseren. In het begin zag het er goed uit, maar na een bepaalde tijd begint het te vertragen. Het werd alleen maar erger toen het voor sommige Android-gebruikers voortdurend de verbinding met apparaten begon te verliezen. In de toekomst worden enkele updates hierover van Nintendo zeer verwacht.