Nog? Met de miezerige mix van documentaire en fictie van regisseur TJ Regan bereikt de openingsscène van de film als het ware een hoogtepunt met beelden die zich afspelen in het heden waarin ene Rodney Lewis Bonnifield beweert: “Ik ben DB Cooper.”

Bonnifield is een oude blanke man met overgewicht en ongeschoren. Wauw, hoe groot is de kans dat DB Cooper zo iemand wordt, toch? In ieder geval concentreert het documentaire deel van de film zich op de real-life borgstellers Carlos Rocha en Mike Rocha, de uitvoerende producenten van de film, en hoe de vervulling van een bevel voor Bonnifield het fantastische verhaal opleverde dat Regan en zijn bedrijf in fictieve modus recreëren.

“Mensen hebben het recht om te weten wat ik ben en wie ik ben”, zegt Bonnifield. Meestal komt hij over als dezelfde man die de Rocks hebben ingehaald: een eikel die in een mesgevecht terechtkwam. Maar het verhaal dat Bonnifield weeft, bevat extreme avonturen in de misdaad, evenals een zaak met zangeres Rita Coolidge. Filmmakers nemen een “interview” op met een fictieve jonge Coolidge, gespeeld door Rainee Blake. Evenals een nep-interview met de ouders van Bonnifield, ook uitgevoerd door acteurs, dat is gestructureerd als een slechte comedy-routine. “Hij was een kleine ondernemer”, zegt Fake Mom. “Hij was een klootzak”, betwist de nepvader.

Dit alles is op zich al vermoeiend. (En het optreden van Ryan Cory als de crimineel, die de jonge Bonnifield uit de jaren 70 stileerde als een 21-jarigest eeuw, nou ja, idioot, draagt ​​bij aan de verveling.) Maar wacht, er is meer: ​​het is verweven met een al even vermoeiend verslag van de Rocks op zoek naar de buit van DB Cooper – Bonnifield gaf hen instructies over waar ze die konden vinden. Spoiler alert: als je het live televisie-evenement “Al Capone’s Vault” van Geraldo Rivera hebt gezien, weet je hoe dit gaat eindigen.