Net als de Smurfen krijgt elk personage maar één attribuut. Alle mannelijke personages krijgen hetzelfde: onvoorwaardelijke aanbidding van het fantastische wezen waaraan ze het geluk hebben al hun tijd en aandacht te kunnen besteden, omdat ze geen andere interesses, verlangens, verplichtingen of eigenlijk bestaansredenen hebben dan Perfect vriendje zijn (PB). Het is een vereenvoudigde en glamoureuze “Golden Girls”.

Wederom speelt Jane Fonda de vrijgevochten, sekspositieve hotelmanager Blanche, ik bedoel Samantha, ik bedoel Vivian. Zijn PR is Arthur (Don Johnson). Candice Bergen is de nu gepensioneerde rechter. Diane Keaton is de, oh, ik weet het niet, ze lieten Diane Keaton gewoon haar aarzelende personage spelen, degene die van brede riemen, hoepelrokken en stippen houdt. Haar PB is Mitchell (Andy Garcia), de man die ze in de laatste film ontmoette. Maria Steenburgen is Carol. Ze is gelukkig getrouwd met Bruce (Craig T. Nelson), maar hij herstelt van een hartaanval en ze is bezorgd en misschien overbezorgd.

Oh, man, pandemische humor! Als je denkt dat dat betekent dat je foto’s moet inzoomen met mensen die proberen de mute-knop te vinden en het filter uit te schakelen, dan heb je gelijk. Als je denkt dat het nieuw of grappig is, vind je deze film misschien leuk. Misschien. Er zijn ook nutteloze activiteiten uit het pandemische tijdperk, zoals een nieuw huisdier en een nieuw muziekinstrument dat bedoeld is om charmant of grappig te zijn. Dat zijn ze ook niet. De schattige liftspeech van de laatste film was: “Een stel oude maar sexy dames lezen 50 tinten grijs.” Ze schrappen dit keer het concept van een echte boekenclub, maar blijkbaar hebben ze allemaal het boek van Paulo Coelho gelezen. De Alchemist. In plaats van slavernijgrappen zijn er woo-woo verwijzingen naar het lot.

Viv’s PB doet haar impulsief een aanzoek, en de vrouw die nooit wilde trouwen, is plotseling verloofd. De vrienden besluiten het te vieren met een reis naar Italië voor de bruiloft. Als je denkt dat dat een scène betekent waarin ze in slow motion naar ons toe lopen als een schattige versie van “The Right Stuff” en de tientallen, mogelijk honderden films die sindsdien die scène hebben nagebootst, dan heb je gelijk. Als je denkt dat dat schattig is, vind je deze film misschien leuk. Misschien.

In een van de mooiste landen ter wereld, met een aantal van ‘s werelds meest legendarische kunst en historische architectuur, komen vrouwen in allerlei gekke capriolen terecht die net zo goed thuis kunnen gebeuren. Een slecht verzonden foto kan verkeerd begrepen worden! Oh nee! Ze worden in de gevangenis geworpen. Ze worden weer in de gevangenis geworpen! Sheriff van dezelfde wet (Giancarlo Giannini, sloppenwijkbewoner)! Hoe grappig is dat? Nee!