Still: A Michael J. Fox Film neemt ons mee in de wereld van een van Amerika’s meest inspirerende sterren, terugkijkend op zijn carrière en gevecht met Parkinson.

VERHAALLIJN: Een diepgaande blik op de carrière van Michael J. Fox en hoe hij, vele jaren na de diagnose van Parkinson, de verergerende symptomen van de ziekte beheert.

RECENSIE: Voor degenen onder ons die in de jaren 80 opkwamen, Michael J. Fox was precies daar met Tom Cruise, aangezien hij de filmster was waar velen van ons naar opkijken als de coole grote broer die we altijd al wilden hebben. Tegenwoordig realiseren mensen zich misschien niet hoe groot hij was, en speelde hij niet alleen in de grootste show op tv (Familiebanden), maar ook headliner van een reeks films die kaskrakers waren. Natuurlijk weten mensen dat. Terug naar de toekomst het was een fenomeen, maar tiener wolf maakte ook een boot vol geld, en Het geheim van mijn succes was een van de best scorende komedies van de jaren tachtig. Op dat moment was er geen grotere ster.

Natuurlijk weten we inmiddels allemaal dat Fox in zijn beste jaren de ziekte van Parkinson kreeg, een aandoening die hij jarenlang geheim wist te houden. Sinds hij zijn diagnose openbaar heeft gemaakt, is hij voor velen een inspirerende figuur geworden, dankzij zijn voortdurende optimisme en het feit dat hij, ondanks zijn verslechterende symptomen, zichzelf altijd op de voorgrond plaatst (hij stopte onlangs met acteren, maar treedt nog steeds regelmatig op in het openbaar) . verdorie, binnen stoeprand jouw enthousiasmehij melkte zelfs de voorwaarde voor een lach uit, wat maar weinig mensen zouden durven doen.

Sundance Review: het is nog steeds een Michael J Fox-film

STILL: Een film van Michael J. Fox is de nieuwste documentaire van Davis Guggenheim, die maakte een ongemakkelijke waarheid, Wachten op Superman, Hij noemde me Malala, en vele andere documentairehits. Hij is gespecialiseerd in verhalen die zijn ontworpen om te inspireren en te inspireren NOG STEEDS is geen uitzondering. Fox is hier een open boek, waardoor Guggenheim de verslechterende effecten van zijn toestand kan beschrijven. We hebben Fox nog nooit op deze manier gezien, want wanneer hij films en tv (en interviews) doet, gebruikt hij medicijnen die zijn symptomen tot op zekere hoogte helpen beheersen. Hier laat hij ons zien hoe erg het kan zijn.

Wat echter inspirerend is aan de film, is Fox’s meedogenloze optimisme en goede humor. Als je zijn boek hebt gelezen, Geluksvogel, zul je weten dat er geen greintje zelfmedelijden in de man zit. Tijdens de film zien we hem verschillende ernstige verwondingen oplopen die verband houden met zijn toestand, waarvan er bij twee spelden in zijn gezicht en handen moeten worden gestoken. We zien hem werken met ergotherapeuten terwijl hij zijn symptomen probeert te beheersen, en zijn moedige geest is besmettelijk. Hoe dan ook, Fox beschouwt zichzelf als gelukkig, met een liefdevolle relatie met zijn toegewijde vrouw (en voormalige co-ster) Tracy Pollan en dol op hun kinderen.

terug naar de toekomstige reünie

Guggenheim gebruikt een breed scala aan beelden uit de carrière van Fox om zijn opkomst in Hollywood te dramatiseren, waarbij de film zijn magere jaren als tieneracteur verkent tot zijn uiteindelijke doorbraak in Familiebanden. De inmiddels legendarische verhalen over de Fox-schietpartij Terug naar de toekomst en Familiebanden gelijktijdig gedurende drie maanden worden hier verteld. Maar Fox vertelt ook over zijn worsteling met alcoholisme en geeft toe dat zijn symptomen begonnen na een bijzonder zware nacht feesten op de set. Dokter Hollywood. Hij erkent ook hoe slecht sommige van zijn films uit het midden van de jaren ’90 waren, en onthulde verschillende sequenties uit de films die aantonen dat hij zijn symptomen probeerde te verbergen. Uw rendement wordt gestold met draai stadmaar beelden van de show illustreren hoe hij zijn toestand op geen enkele manier geheim kon houden.

als je leest Geluksvogel, zullen veel van deze verhalen bekend voorkomen, maar er is iets extra boeiends aan het kijken naar Fox die de verschillende anekdotes levert. Hij laat ons binnen en laat ons kennismaken met de wrede realiteit van zijn toestand, maar hij wekt nooit medelijden op – alleen bewondering. Het voldoet te zeggen; dit zou het publiek van Apple Films moeten plezieren, van wie wordt verwacht dat ze deze film uitbrengen voor streaming. Als je een Fox-fan bent of denkt dat je gewoon een beetje motivatie nodig hebt van een man die veel tegenspoed heeft meegemaakt, dan is dit de doc voor jou.

9