Drie zwaargewonden helpen elkaar in “A Good Person”. Schrijver/regisseur Zach Braff verankert de film met ontroerende en ontroerende performances van Morgan Freeman en Florence Pugh. Beiden spelen personages die worstelen om een ​​weg vooruit te vinden na verwoestende mislukkingen met tragische gevolgen.

Het is formeel conventioneler dan zijn eerste film, “Garden State”, en gelukkig minder genotzuchtig dan zijn tweede film, “Wish I Was Here”. “A Good Person” profiteert van hetzelfde scherpe gevoel voor detail en karakter dat in beide aanwezig is, waarbij ambitieuze thema’s als verslaving, misbruik, verlatenheid, overweldigende pijn worden aangepakt en een manier wordt gevonden om het onvergeeflijke te vergeven, zelfs als dat betekent dat je jezelf moet vergeven. En, zoals de titel suggereert, wat het betekent om een ​​goed mens te zijn.

Pugh speelt Alison, een zorgeloze jonge vrouw die langs de oppervlakte van het leven danst en niet al te diep nadenkt over haar keuzes. Ze is gelukkig verloofd met Nathan (een zeer aantrekkelijke Chinaza Uche). Ze verdient veel geld als vertegenwoordiger voor een farmaceutisch bedrijf en overtuigt zichzelf ervan dat haar baan niet immoreel is omdat het enige medicijn dat ze promoot, wordt voorgeschreven voor een huidaandoening.

Op een dag neemt Alison haar toekomstige schoonzus en zwager mee naar de stad om haar te helpen bij het kiezen van haar trouwjurk. Een paar seconden wendt ze haar ogen van de weg af om op haar mobiele telefoon in de buurt van een bouwplaats op de kaart te kijken. Ze kan een aanrijding met een graaflaadmachine niet voorkomen. Alison raakt gewond en haar passagiers sterven.

Een jaar later woont de tienerdochter van het vermoorde stel, Ryan (een prachtige vertolking van Celeste O’Connor), bij haar grootvader, Daniel (Morgan Freeman). Deze aanpassing is voor beiden een uitdaging, aangezien Ryan vijandig en actief is. Alison ligt de hele dag op de bank van haar moeder in een waas van oxycodonverslaving en probeert haar emotionele en fysieke pijn te verdoven. Je verloving is verbroken. Haar moeder, Diane (Molly Shannon), heeft geen geduld meer en haar doktoren schrappen haar recepten.